Student Erasmus III

Revin cu povestiri din categoria Erasmus. Astazi o sa ma refer la activitatea organizatiei de studenti AEGEE Salerno.
In primul rand membrii acestei organizatii au fost printre primii care ne-au ajutat pe noi, studentii Erasmus, sa ne integram in peisaj. La cateva zile dupa ce a inceput anul universitar au organizat mai multe evenimente, prin intermediul carora sa cunoaste cultura, obiceiurile si oamenii din zona si din Italia. Astfel, un prim eveniment a fost vizita in zona istorica, cu multe cladiri romane, foarte bine intretinute. Ca o paranteza, ei au chiar o facultate pentru intretinerea si restaurarea monumentelor culturale si istorice (Facolta di bieni culturali). Zona se numeste Paestum.
Apoi, am fost dusi pe Costiera Amalfitana, o zona superba, divina, cum spun italienii. Merita macar o data sa faceti o vacanta aici: plaje frumoase, cladiri magnifice, apa cristalina, superb.
In urmatoarea zi am avut petrecere. Ea a fost intr-o taverna unde s-a servit vin, iar noi a trebuit sa venim cu o mancare specifica tarii din care am venit. Imaginati-va ca eram din toata Europa si astfel, petrecerea a fost superba. Vinul a fost din partea pasei, iar pe parcurs am avut si un concurs in care s-a votat cel mai delicios fel de mancare. Am castigat noi, romanii si am primit 2 sticle de vin. A fost dragut, iar atmosfera, ca la italieni "nebuneasca". Parerea mea e ca sunt genul de oameni care gasesc orice motiv ca sa dea o petrecere, ca sa se distreze.
Intr-o alta seara ne-am strans cu totii intr-un pub si am discutat. Fiecare si-a prezentat tara, atuuri, valori, idei, impresii. Am aflat multe lucruri din multe tari, inclusiv din Italia.
Intr-o alta zi, dupa-amiaza, ne-am intalnit la unul din membrii AEGEE acasa si am urmarit un film istoric, italia, apoi l-am discutat. Pe parcursul sederii acolo, au mai fost astfel de intruniri.
La finalul perioadei de acomodare, ca sa zicem asa (totul a durat aproape 2 saptamani) am avut un concurs prin oras. Am primit o harta cu strzile din Salerno si cu niste ghicitori. Cand desluseai ghicitoarea aflai in ce parte a orasului sa mergi, sau la ce monument/cladire, bifai pe harta cu raspunsul la ghicitoare si mergeai mai departe. La final trebuia sa ajungem in acelasi loc si echipa care ajungea prima, castiga concursul. Noi romanii am ajuns pe locul doi, ne-au luat-o inainte spaniolii. Oricum, a fost distractiv, iar seara am mai dat o petrecere, asa, ca sa ne cunoastem, cum spuneam noi, am fost la un club denumir La Schimie (in traducere, la Maimute).
Pe parcursul perioadei de 6 luni ne-au ajutat foarte mult cu orice fel de informatie, de care aveam nevoie.
La un momett dat am fost si eu membru AEGEE Salerno, insa plecand ade acolo n-am mai putut activa. Am vrut sa ma inscriu la AEGEE Bucuresti si m-au respins. Toti prietenii mei din Salerno au ramas surprinsi si au vrut sa intervina, insa nu le-am dat voie. Le-am spus ca sunt romani si cu asta am spus tot.
Le multumesc tuturor membrilor AEGEE Salerno din perioada 2004-2005 pentru ajutorul dat.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului