Un gand la ceas de seara

De cateva zile ma tot gandesc la cele doua strabunici pe care le-am cunoscut.
Da, eram copil, insa imaginea lor mi-a ramas intiparita in minte.
Pe una dintre ele mi-o amintesc putin. Eram prea mica, iar ea s-a dus prea repede. Stiu cand bunica, care locuia chiar langa noi, a adus-o sa aiba grija de ea. Era o femeie micuta, usor adusa de spate, slaba si firava. Statea si privea mereu la strada, uimita de tot ce vedea, pentru ca ea, o viata, a trait sus in munti. Cand mai trecea cineva pe acolo si ii dadea binete, era mare eveniment.
Era foarte bucuroasa de faptul ca, desi era neputincioasa, putea sa-si vada stranepotii si ca...nu ii furam bomboanele pe care i le lasa bunica intr-un castron (si pe care le descoperise nu demult). Mereu ii spunea mamei ca ne-a crescut cuminti. Mai locuise la altcineva inainte si,probabil, ca acolo i le luau.

Pe cealalta strabunica mi-o aduc aminte mult mai bine. Aveam cam 12 ani cand s-a hotarat sa plece dintre noi. Imi placea tare mult de ea, era calda, linistita, iubitoare. Toata lumea din sat o iubea si venea la ea sa le descante de deochi, sa le toarne "cositoriul", sa-i invete ce sa spuna la plecare si la venirea acasa - practici vechi, demult uitate.
M-a invatat si pe mine sa-mi zic de deochi.
Imi amintesc ca, initial, traia intr-o casuta mica, mica. 2 camere, o soba, un pat si o masuta cu 3picioare era tot mobilierul ei. Casa statea sa se darame si ea tot nu se lasa dusa din culcusul ei.
Bunicii mei au construit o alta casa, la 200metri, in aceeasi gradina, dar tot au dus munca de lamurire cu ea multa vreme, ca sa se mute. Ce sa faci? Era casa ei de-o viata.
Pe cei doi strabunici nu i-am cunoscut, nici macar parintii mei, au murit in razboi, daruindu-si propria viata pentru tara.

Stateam si ma gandeam ca ai mei copii nu le vor cunoaste pe strabunicile lor. Una dintre ele s-a dus demult, sunt mai bine de 10ani, iar cealalta n-a mai apucat sa-l vada pe baiatul meu, a murit cand Rares avea 4luni si nu apucasem sa mergem la tara. Mi-a parut tare rau!
Insa l-a cunoscut pe strabunic si s-au placut reciproc. Ii urez sanatate, sa-l mai putem vedea, desi acum suntem  asa departe.
Bunicii au un rol foarte important in construirea pattern-ului unui copil si este bine sa-i lasam sa-i iubeasca si sa le daruiasca amintiri frumoase. Iar daca are parte si de strabunici, este minunat, sufletul se bucura inmiit.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului