Bruges, Gent, Knokke, Oostende - o mini-vacanta de poveste

Si m-am intors…

Escapada in Belgia a fost deosebit de interesanta si placuta, in acelasi timp. De ce zic Belgia? Pentru ca nu am fost doar in Bruges, am vizitat si Gent, Knokke, Oostende, trecand evident si prin Bruxelles.
Asadar, nu am avut o mini-vacanta prea linistita, insa nici nu ne-am dorit asta. Am vrut sa vedem cat mai multe, sa vizitam locuri interesante.
Descrierea o sa fie in functie de zile si locurile vizitate.

In prima zi, am aterizat cu avionul la Bruxelles la Aeroportul Charleroi. De acolo am inchiriat o masina (care fusese rezervata din tara) si am plecat inspre oras. N-am vizitat foarte mult pentru ca era complicat cu parcarea, plus ca eu mai vazusem Bruxelles-ul de foarte multe ori, asa ca nu ma incanta neaparat. Ne era foarte foame, asa ca am oprit si am incercat sa ne luam ceva de mancare. Fiind ora 9 dimineata, nu prea erau deschise restaurantele, asa ca am luat ceva, un snack. Eu, care tot ii dadeam cu mancarea specifica, mi-am luat un quiche cu branza de capra (pentru ca mai era cu spanac, si nu-mi place). Oricum, si asta a fost o proasta inspiratie, pentru ca n-am putut sa mananc – gustul puternic de branza m-a terminat.
Ne-am mobilizat si am plecat spre Gent. Orasul arata superb, cu multe cladiri specific lor, colorate, interesante, stradute frumoase unde sa te poti plimba in voie. Un oras superb, cu oameni draguti, o agitatie de nedescris prin centru. Ne-am plimbat cam vreo ora si ceva prin zona centrala, astfel am vazut Belfort sau Turnul cu ceas, catedrala orasului St. Bavon, teatrul, dar si alte cladiri foarte interesante.
Ceea ce nu mi-a placut in acest oras erau gunoaiele, practic strazile erau pline de saci cu pet-uri sau doze de aluminiu (am banuit ca asteptau masinile speciale sa le ridice), insa in centru era si mai rau pentru ca erau imprastiate peste tot. Daca mai batea si vantul te trezeai cu toate gunoaiele in cap.
A mai fost o chestie amuzanta. Baietii au avut pofta de Mc’D, asa ca am mancat acolo. Cand au mers la toaleta, li s-a cerut 50 centi/persoana. J
Din Gent am mers in Bruges ca déjà se facuse ora 4 dupa-amiaza.
Hotelul unde am avut rezervarea este foarte simpatic. Arata mai bine in realitate decat pe Booking. Intrarea in hotel si zona de Receptie are acel stil de Provence care imi place foarte mult. E placut, te simti confortabil imediat ce intri. Hotelul se numeste Olympia, este cam la 7-10 min de mers pe jos de centru, iar cazarea ne-a costat 300 euro/camera/3 nopti, la care s-a adaugat 14 euro/2 persoane taxa de oras.
In Bruges am efectuat atat plimbari nocturne (in seara sosirii noastre), dar si in urmatoarele doua zile. Ne-am plimbat pe stradute initial fara vreo tinta anume, pur si simplu voiam sa vedem locuri si lucruri la intamplare. In prima seara si a doua am mancat mai multe tipuri de branza (Brie, branza cu mucegai, branza cu nuca, Beaufort), la care am adaugat struguri si vin frantuzesc (vin de Alsacia, de Loire).
A doua zi, dupa micul dejun ne pregateam intens sa iesim, cand…ce sa vezi ? Din razele de soare de care ne bucurasem la cafea, s-au transformat in niste picaturi mari de ploaie, asa ca am asteptat pana pe la 12 sa se insenineze. Ne-am propus sa vedem in primul rand cele doua muzee ale lor, mult vestite : Muzeul Berii (bilet intrare: 8 euro simplu si 12 cu degustare bere) si Muzeul Ciocolatei (bilet intrare: 8 euro). Parerea noastra – cam dezamagiti. La primul, cel al Berii, si-au luat baietii bilet de intrare si cu degustat de bere (fiecare cate 3 feluri), asa ca ne-am ales cu 6 tipuri de bere din care au baut toti. In rest, ne-au pus in brate cate o tabelta si casti si muzeul era format de fapt din niste poze si cateva butoaie. Dupa jumatate de ora de asculat diverse prezentari, ne-am tirat frumusel spre degustare – ne plictisisem maxim.
La al doilea muzeu – cel al Ciocolatei – ne-a dat la intrare cate un baton de ciocolata (cred ca era mai degraba ca si compensatie sa nu-i injuri la sfarsit). N-am vazut mare lucru nici aici. Niste figurine din ciocolata (e adevarat ca erau lucrate foarte frumos), niste ustensile in care se face ciocolata si in rest poze. Ah, si am aflat ceva nou : ca ciocolata alba are de doua ori mai mult zahar decat cea neagra sau cul apte (si mie care imi placea cel mai mult !!!)
Dupa cele doua muzee unde nu am fost foarte incantati, nu am mai incercat altele. Ne-am oprit in piata centrala unde am mancat scoici la oala cu cartofi prajiti (specificul Bruges-ului), am mai luat un fel de tocanita de pui, care desi arata cam ciudat a fost buna la gust, niste creveti, friptura de vita. Mancarea nu ne-a dat pe spate – drept urmare a doua zi pranzul l-am mancat la ….PizzaHut !

Fiindca aveam masina si pentru ca era destul de aproape, am hotarat sa mergem sa vedem Marea Nordului. Ne-am uitat pe harta si primul oras a fost Oostende. Ne-am plimbat pe faleza (desi batea un vant cumplit), am simtit nisipul sub picioarele goale – desi am mers mult pana la apa. A fost foarte interesant – imi imaginam pe harta Europei camp e unde ma gasesc si ma gandeam ca nu-mi imaginam sa ajung prin aceste locuri. Nu credeam niciodata ca voi atinge malul Marii Nordului, darmite sa ma plimb pe faleza acesteia. E o senzatie tare stranie, de exaltare.

Pe drumul de intoarcere ne-am gandit ca nu ar fi rau sa vedem apusul la Marea Nordului, despre care am auzit ca este senzational. Asadar, am ales un alt oras, mai la nord, si anume Knokke. Apusul nu l-am vazut pentru ca a fost nor si s-a vazut foarte putin, insa ne-am plimbat cu masina si pe jos prin acest oras. Este singurul oras in care am vazut foarte multe masini scumpe pe metrul patrat, ne-am plimbat prin cartierul despre care se spune ca e cel mai scump din Belgia, unde isi gasesc “refugiul” marii bogatasi ai Bruxelles-ului.
In Bruges, pe langa toate plimbarile noastre pe la biserici, monumente si alte asemenea, nu am ratat plimbarea cu barca pe canale. Biletul a costat 8 euro/persoana/30 minute. A fost chiar dragut, am vazut mult vestitele lebede - simbolul orasului, multe case si mici castele, dar ceea ce a umbrit aceasta distractie a fost ploaia. In ziua cu pricina a ploua aproape toata dupa amiaza - asa ca am ajuns la hotel ca niste curci plouate. 

Vacanta a fost foarte frumoasa! 
Am vazut locuri noi, am cunoscut oameni si obiceiuri noi. Am constatat ca ei sunt germanici, ca sa zic asa, cinstiti, corecti, “la linia”, cum imi place sa spun. Ca la ei sistemul este foarte bine pus la punct, si cand zic sistemul ma refer la tot, de la sistemul de parcare (de la 1-2 euro/ora), la strazile perfect aliniate (pana si gardul viu e perfect), de la sistemul de banda pentru biciclete (apropo, pietonii se fereau mai mult de biciclete decat de masini – asta pentru ca alergau ca nebunii), pana la masa si casa.
Ne-au placut foarte mult casutele lor, frumos aliniate, colorate, unde ne placea sa ne imaginam ca am putea locui, ca in Alba ca Zapada si cei 7 pitici, cu gradini minuscule, dar foarte frumos aranjate. Magazine erau de tot felul, cele de imbracaminte erau multe, insa putine brand-uri continental-europene, multe dintre le-am vazut in Dublin.
Insa, dupa atata frumusete care place ochiului si sufletului, ne-am dat seama ca n-am putea locui aici, pentru ca noi suntem mai balcanici, mai exuberanti, mai galagiosi, mai delasatori, de ce sa nu spunem. Ei sunt prea perfecti pentru noi.
Insa, DA, cu litere mari si din toata inima spun ca merita o asemenea vacanta. Este altfel, altceva, altcumva decat suntem noi obisnuiti.

Ca si situatie financiara :
Avion : bilete cumparate prin aprilie – 200 euro/2 persoane
Cazare : rezervare pe Booking tot prin aprilie – 314 euro/camera/3 nopti
Masina: inchiriere – 100 euro/4 zile; combustibil – 40 euro; parcare prin orase- in jur de 10 euro
Mancare : o medie de 20-25 euro/persoana/pranz
Per total, adica cele de mai sus, la care se adauga multe dulciuri cumparate din Carrefour, fructe, vin, magneti si alte prostioare cumparate, deci toata vacanta a ajuns undeva la 900 euro/2 persoane.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare