Educatia financiara si importanta ei in viata copilului

 Citeam zilele trecute articole din revista Educatie financiara pe intelesul tuturor si cat de important este acest aspect atat pentru noi adultii, dar mai ales pentru cei mici.

Noi nu am primit acest tip de educatie, nu am stiut care sunt coonsecintele si multe dintre noi am ajuns sa platim mai mult decat ar fi fost normal sau chiar am esuat in relatia cu banii. 

Redau mai jos doar in paragraf dintr-un articol din revista ca sa vedeti si sa constientizati importanta:

"Educaţia financiară reprezintă o formă distinctă de activitate educaţională al cărei scop este să pregătească elevii pentru a dobândi abilităţi de management al banilor şi de adoptare a deciziilor care au consecinţe financiare, utilizând forme şi activităţi de învăţare diversifícate."

Ai nostri kinderi sunt mici, insa am facut un experiment pe care sigur il mai repetam. Cel mare isi dorea tare mult o undita (nu stiu de unde i-a venit). Initial a zis ca o sa-i scrie lui Mos Craciun, ba si-a facut si prpriul calendar cu zilele ramase pana atunci  si taia zilnic din ele.

Insa a constatat ca e cale lunga, asa ca a inceput sa stranga bani. A mai cerut pe la bunici si matusi, ii dadeam noi monezi de cate 10 sau 50 de bani. Avea la un moment dat monezi de nu le mai puteai numara, asa ca am mers la magazin si le-a schimbat (nu stiu cate ne-o fi zis vanzatoarea, dar i-am explicat scopul). Si asa a participat la intreg procesul. Ii numara aproape zilnic, ne punea sa facem calcule cu suma ramasa. A durat si asta!

Dar intr-un final a reusit nu numai sa stranga suma, dar a i-a cumparat si fratelui lui la fel. Si nu o undita gen bat, nu, a vrut cu mulineta. 

In acest fel a invatat ce inseamna valoarea, cat de greu se strang banii si a apreciat acest lucru. A mai invatat altceva: ca si-a luat un lucru pe care nu-l prea foloseste si, poate, n-a fost chiar o idee buna undita. Daaar, a invatat! Acum continua sa stranga bani, insa nu s-a hotarat pentru ce. Vrea sa se mai gandeasca.

Continuam cu invatarea!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna