Pai daca hartie, apai e alergatura si coada

Va spuneam ca incepem aventura. De fapt, aventura a inceput in tara. Pai cum putem pleca asa linistiti, fara sa dam cu pieptul de sistemul nostru romanesc al birocratiei? Neah!
Si de la un dosar ce parea simplu, la inceput, am ajuns sa alergam si sa stam la cozi pentru cate o hartie.
Am fost la ANAF luni. Imi trebuia o adeverinta ca nu am datorii la stat. Dar stati! Ne asezam la coada, cu hartii dupa noi, completam un formular. Ni se da un alt formular la care trebuie adaugate alte copii si mers la o alta camera, alta coada. Daaaar! S-ar putea sa ne mai trebuiasca si alta adeverinta, dar sa intrebam. Am intrebat, nu avem nevoie.
Uhhh! Slava domnului! Ne ducem luni pentru a ridica hartia, la alta camera, alta coada! ;)
Next, Registrul Comertului - imi trebuia o hartie din care sa reiasa ca nu am firme/nu am avut in ultimii 5 ani (si daca as fi avut, ce?) Si un altul pentru OPSNAJ (alta poveste - Cardul European de Sanatate).
Completam formularul nr.9 in 2 exemplare, stam la coada si...nu e bun, trebuia completat nr.11. Huh?
Repetam procedura, depunem formularele, de ridicat a doua zi. Prompti!
A doua zi, ce sa vezi m.au gasit cu firma si...eh, am platit 75lei. Ca tot ma intrebam care.i treaba ;)
Pentru cardul de sanatate ne trebuie formularul A1. Ei, pai depui un teanc de documente, astepti sa te sune (au sunat intr.o saptamana), mai strangi alte documente: angajator, Registrul Comertului, si alte cele si depui la ei. Vom face asta luni. Se spune ca ni.l dau in 2 saptamani. Speeer!
Sa va mai spun? Ce rost are...ne calim inainte de plecare.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului