Evenimentul din week-end

"Daca-i musai, cu placere" e o vorba romaneasca.
Cateodata mai facem si lucruri pe care nu le dorim neaparat, dar, cumva, suntem obligati de cutumele sociale, din politete sau mai stiu eu ce alte motive.
Cam asa am patit eu acum.
Anul trecut mi-am dorit sa botez un copil si cum finii parintilor mei tocmai urmau sa aiba o fetita, am zis ca e cel mai potrivit. Da, un lucru frumos si placut, in acelasi timp.
Insa n-as putea sa inteleg obiceiurile noastre de la tara. Mie mi se pare normal sa iti vizitez finii ori de cate ori poti, fara vreun motiv anume si fara prea multe fandoseli. Ei, la tara e altceva: 3 sau 5 ani (nu mai stiu, mereu trebuie sa o intreb pe mama) finii sunt "obligati" sa vina la nasi de Paste, Craciun si mai stiu eu ce alte sarbatori, cu cadouri. Musai... Lol!
Mai mult, acum cand, copilul implineste un an trebuie sa-i tai motul/rupi turta (diverse zone, cu diverse obiceiuri). Nu zic ca nu sunt neaparat placute, adica imi e drag sa o vad pe cea mica. Insa, modalitatea prin care se procedeaza ma cam enerveaza. Adica, in loc sa fii relaxat, sa te bucuri ca te revezi, trebuie sa te stresezi sa cumperi cadouri astfel incat celalalt sa nu se simta jignit ca i-ai dat de o valoare mai mica (materiala, ma refer). De parca, pentru micut asta-i important.
Asa ca pentru "evenimentul" cu pricina, care va avea loc in acest week-end, m-am agitat un pic saptamana asta. Am alergat dupa toate prostiile care ar trebui sa existe pe tava (insa n-am luat tava ;) inca), cadouri pentru copil, rochite si alte minuni.
Si cum n-am vazut-o pe micuta de la Craciun (ma duc foarte rar la tara) am niste emotii cu rochita, pentru ca am vazut niste poze si e mai durdulie. Asa ca va rog sa-mi tineti pumnii.
In rest, toate bune si frumoase, dar nepotrivite!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului