Raportarea conditiilor din gradinita de aici la criteriile din RO

In postarea de astazi voi incerca sa povestesc despre gradinita/cresa unde l-am inscris pe copchil.

Tinand cont de faptul ca eu in tara nu am cautat gradinite, nu am vizita niciuna, nu am cu ce sa fac comparatie. Insa am incercat sa iau cateva criterii/asteptari ale mamelor de pe grupul de gradinite si sa le raportez la ce am vazut aici.

* Proximitatea
Este singura gradinita din zona care l-ar fi putut primi de la varsta asta (1,5 ani). Mai este una, despre care am auzit ca ar fi mai bunicica, dar primesc copii de la 2 ani. Asadar, va intra in calcul pentru septembrie, cand oricum isi va schimba grupa de la gradinita. Ca si distanta, fac cam 12-14 minute pe jos (cu carutul).

* Educatoarea
Aici nu prea am putut sa alegem. Adica sunt 2 la grupa mica si 3 la grupa pare, drept urmare alea sunt, nu le-am putut alege. Saptamana trecuta am fost cate o ora si jumatate, 3 zile, si am putut interctiona cu ele cat de cat. Par dragute, atente, insa au aceeasi abordare pe care am vazut-o si la mame in general (englezoaice): ii cam lasa “de capul lor”, par mai delasatoare (n-am gasit un termen mai potrivit).
Avand in grupa si copii foarte mici (8-9luni) se ocupa cu prioritate de ei si atunci, pe cei mai maricei ii mai ignora.

* Recomandari de la alti parinti
Am avut recomandari si bune si mai putin bune. M-au cam speriat cele negative (ii lasa murdari, ii schimba de scutec rar, daca s-au udat pe haine ii lasa asa, ii scoate dezbracati afara – asta fiind stilul lor), insa fiind singura din zona, nu prea am avut de unde alege.

* Sa ii scoata zilnic afara
Aici in UK este o problema chiar si pentru mine. Daca in tara il scoteam cate 4-5 ore/zi, de 2ori/zi vara si cel putin 30minute iarna (la -14grade), aici datorita vantului foarte puternic, ploaia care este mai tot timpul prezenta (de multe ori asociata cu vant), e destul de dificil sa ai un program de scos afara. In orice caz, eu am tinut sa le mentionez ca, daca ii scoate afara, sa-l imbrace asa cum il aduc eu de acasa – pentru ca ei isi scos copii pe frig de 4-5 grade intr-un tricou cu maneca lunga si pantaloni subtiri sau chiar pantaloni scurti. Nici nu stiti cati copii mici am vazut foarte dezbracati, dar vineti deja la fata si maini!!
Insa au o curte in spate cu loc de joaca amenajat, unde i-am vazut pe cei de la grupa mare 2-4 ani ca se jucau intr-o zi.

* Sa aiba camere de supraveghere
Nu au, nici nu vor sa conceapa – adica am deschis subiectul elegant si s-au uitat la mine de parca nu intelegeau ce le spun (si m-am exprimat bine in engleza, credeti-ma!). In fine, pentru mine nu cred ca este un criteriu nici in tara, pentru ca, probabil, as sta gramada pe telefon sa-l vad.

* Mancarea
Eh, aici da, este o problema, in sensul ca nu prea tin chiar de regulile de alimentatie adecvate unui copil. La grupurile de copii am vazut foarte multe mamici care le dadeau copiilor la gustare biscuiti cu ciocolata, napolitane din alea roz (n-am idee cum se numesc, doar cand le vad mi se strange stomacul) sau chiar pufuleti fooooarte portocalii.
La gradinita, din ce am vazut de aproape 2 saptamani le da la micul dejun (la ora 9) fulgi de porumb cu lapte, la gustare (10:30) toast/paine integrala/briose cu unt (cam mult unt dupa parerea mea) si fructe (portocale, struguri, banane), pranzul (11:30): paste cu sos de dovleac/carne de miel cu sos curry si orez/mancare de legume etc.
Asta sunt din ce am vazut pana acum. Insa trebuie sa mentionez ca, atunci cand ma duc sa-l iau, primesc o fisa pe care scrie: ce au avut la fiecare masa si daca a mancat, ora cand i-au schimbat scutecul, intervalul de somn si ce educatoare au avut grija de ei.
Punctul forte aici este ca se gateste in incinta, exista 2 bucatarese care lucreaza in ture si le gatesc copiilor, deci au mancare proaspata. Acum ramane de vazut ce anume pun in mancare – aici spre exemplu se gateste foarte condimentat. Si eu folosesc condimente, dar cu masura, pentru ca am observat ce si cand anume copchilul nu accepta.

* Curatenia
Aici ar fi plusuri si minusuri. Astfel, am vazut ca sunt atente in ceea ce priveste igiena, adica folosesc manusi de unica folosinta si un fel de sort din nailon (de fiecare data altele penru fiecare copil – este si scris la intrarea in camera de schimbat). Insa locul de luat de masa este practic in aceeasi incapere, doar ca e pozitionat intr-o parte a camerei. Astfel, ca ei “cara” pe picioare mancarea prin tot spatiul de joaca, plus ca nu mi s-a parut chiar curat – curat, adica dupa o ora si jumatate in sosete albe, chiar se vedea.
Ma nemultumeste, de asemenea, faptul ca nu ii sterge/spala pe maini inainte sa ii aseze la masa. Mai mult sunt incurajati sa manance singuri, chiar si cerealele cu lapte….nu ma spun cum i-am vazut: din cap pana in picioare plini de lapte si cereale mestecate, da, da, direct pe haine. Asa l-am luat si eu ieri: murdar in coate (o fi nimerit intr-un castron) si pe pantaloni, nu mai zic de papuceii – puteam vedea clar meniul.

* Programul gradinitei
Programul este unul fix: de la 8 la 18, iar pentru cei care opteaza pentru jumatate de zi: ori 8-13 ori 13-18.

* Numarul de copii in grupa
In grupa mica sunt inscrisi vreo 15 copii, insa de cate ori am fost acolo nu am vazut mai multi de 5.

* Conditii de acomodare
In saptamana de dinainte am fost cu copchilul luni, miercuri si vineri cate o ora si jumatate ca sa vada cum este acolo, sa se acomodeze cu educatoarele si cu ceilalti copii. Si dupa ce am inceput efectiv, am mai stat cate 10-15 minute inauntru cu el. Educatoarele mi-au spus sa stau cat consider ca este bine pentru el, pentru ca e normal si nu le deranjeaza.

* Programul edicational
La grupa lor > 2 ani nu cred ca se pune problema de metode de educatie (sau cel putin nu am eu idee), insa am observat ca au multe tipuri de jucarii si unelte, unele vazute pe grupurile Montessori. Nu am vazut plusuri deloc, iar masinele foarte putine. Asadar, pun putin accentul pe jucariile educative.

* Pretul
Pentru 5ore/zi (jumatate de zi) pretul este de 27£. Calculat pentru o luna, la care se aplica un discount de 5% pentru ca sotul e militar am ajuns la 334£/luna. La un curs de 5.24 lei per £ se ajunge la 1.748 lei.

* Asigura scutece, creme (doar daca ai tu alta preferinta, aduci de acasa si lasi in rucsacul copilului). De asemenea, asigura laptele praf (au vreo 3 tipuri – la fel, daca ai alta preferinta, aduci de acasa).

Mai departe judecati voi daca e mai bine sau mai rau decat in tara. Parerea mea este ca la o gradinita privata din Bucuresti conditiile sunt mult mai bune, mai ales la banii astia.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului