Cum este sa fii gravida in UK (final)

Ramasese datoare cu finalul "Cum este sa fii gravida in UK"...
Am revenit mai greu pentru ca, deh!, am ajuns la final si reluarea activitatilor s-a facut mai greu.

Asadar, programarea pentru efectuarea operatiei de cezariana (dap, am ales cezariana datorita unor probleme de sanatate, desi aici in UK se prefera si se recomanda - de multe ori insistent, nastere naturala), a trebuit sa vorbesc tot cu moasa. Ea a fost cea care a sunat la spital si a discutat cu cei de acolo. Cu 2 zile inainte am fost programata la un control, tot la spital.
Sincera sa fiu, ma asteptam sa discut cu un doctor, cu anestezistul...neah, nici vorba. Tot cu niste moase si asistente, care mi-au facut analize la sange, mi-au dat toate indicatiile necesare:
- poti sa mananci pana seara dinainte, la ora 19:00.
- la ora 22 iei o pastila de ranitidina
- este si ora la care poti sa mai bei apa
- dimineata la 6 alta pastila de ranitidina
- la 9 sa ma prezint la spital, programata la ora 11.
Pana la urma am intrat in operatie la ora 13 (turbam de foame, la propriu). Abia in acest interval de timp am avut o discutie cu anestezistul (un tip foarte ok si meticulos), doctorul si echipa din sala.
Sotul avea voie sa intre cu mine pe tot parcursul interventiei, sa taie cordonul ombilical si sa faca poze. N-a avut sansa asta pana la urma (desi nu stiu cat de mult voiam sa-l vad acolo sau cat ar fi dorit el), dar a trebuit sa stea cu piciul mare, in sala de asteptare.
Pe cel mare am vrut sa-l includem in tot acest proces, ca sa stie ce se intampla si ulterior sa nu avem probleme in acceptarea celuilalt.
Copchilul no.2 a fost cu mine tot timpul (cine a nascut la privat stie ce vorbesc)
La o ora dupa interventie m-au transferat intr-un salon cu alte 3 paturi, dar inconjurat de perdele, adica n-o vedeam pe vecina.
Aici in UK se obisnuieste ca in 24 de ore de la interventie sa te trimita casa, daca nu sunt probleme. Eu aveam oricum in gand sa stau totusi 2 zile, insa intamplarea a facut ca a doua zi dimineata sa lesin in baie. Am apucat inainte sa trag semnalul de alarma si, mi-a povestit sotul ca venisera in jur de 15 persoane la usa "sa ma salveze". Asta ca sa va dati seama de cat de bine e organizat sistemul de aici...si vorbesc de spital de stat.
Nu pot sa ma plang nici de experienta din tara. Am nascut la Giulesti si totul a fost foarte bine, curat, ordonat, personalul s-a comportat exemplar si nu, n-am dat bani decat doctorului (ulterior) - asta pentru ca am vrut eu, nu era doctorul care imi urmarise sarcina si l-am trezit la 4 dimineata.
Am plecat din spital fix la 48 de ore de la interventie, m-am simtit bine. Insa pana sa plec au venit mai multe asistente, moase, doctor pediatri si m-au consultat pe mine, pe copil, mi-au facut instructajul necesar (nimic nou pentru mine, fiind la al doilea copil, insa foarte util pentru cine nu stie).
In spital nu fac analize de sange (daca e musai), nu ii vaccineaza decat cu Vitamina K.

A doua zi dupa ce am ajuns acasa, am fost vizitati de moasa, sa vada cum ma simt, cum este copilul.
La 5 zile de la nastere am fost la analize de sange pentru bebe si pentru testul auditiv.
La 10 zile de la nastere te vezi iarasi cu moasa, care de fapt e o asistenta de sanatate (Health Visitor). In timpul asta trebuie sa mergi sa-ti elibereze Certificatul de nastere, iar apoi sa te inscrii la medicul de familie. Dupa ce primesti de la acesta din urma numar de asigurare (NHS), trebuie sa te programezi la un consult, atat pentru mama, cat si pentru copil, la doctorul de familie.
In tot acest timp, moasa vine acasa sau te duci tu la cabinet - in functie de cum te intelegi cu ea, la 3 saptamani, la 6 saptamani....si vedem cand o mai fi.
Primele vaccinuri le fac la 2 luni. Noi am solicitat, in mod special, vaccinul anti-tuberculoza, pentru ca aici boala este eradicata (si nu intra in grila obligatorie), dar si pentru ca intentionam sa mergem in tara, in viitorul apropiat. Vom vedea exact ce vaccinuri se fac aici - vazusem o grila pe internet.

Ce am aflat si mi s-a parut interesant este faptul ca personalul de la cresa/gradinita/scoala raporteaza catre Health Visitor evolutiile copilului sau daca sunt lacune in dezvoltarea acestuia din punct de vedere comportamental, de sanatate, regresii in vorbire/mers etc. Adica aici totul este corelat si sistemul intr-adevar functioneaza.
Din punct de vedere al sistemului de sanatate este ok, insa parerea mea este ca, mare parte din personal nu este atat de bine pregatit (am inteles ca ar fi din cauza lipsei acestuia si atunci asimileaza tot ce pot).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului