Cum ne ducem sa votam pe 2Mai

Pentru ca tot suntem in febra campaniei electorale si a viitoarelor alegeri, o sa va povestesc putin despre sistemul din UK.
La inceput, dupa ce ne-am mutat, am primit prin posta o solicitare de la Consiliul Local -echivalent, sa completam niste formulare legate de sistemul de vot, sa ne inregistram online.
Noi, ca romanii, ne gandeam: ce treaba avem noi, nu suntem cetateni englezi etc. si am dat hartiile deoparte (bine ca nu le-am aruncat!).
Intr-o discutie la serviciu, sotul meu afla ca de fapt completarea acelor formulare e "cam" obligatorie. Au englezii astia o tactica, pare ca iti da de ales, dar de fapt te obliga: te rugam sa...avem nevoie de...doar daca vrei...si mai jos ca la banca: necompletarea duce la amenda de x lire. Aha!
Si ne-apucat sa ne completam, ne-am inregistrat in sistem, gen: sa fie acolo!
Eh, stai ca nu e chiar asa! Astazi ne vin prin posta (da, aceeasi posta Royal Mail care functioneaza foarte bine) doua hartii: una pentru sot si una pentru mine, printre altele ca..
suntem invitati sa votam pe 2mai si fiecare are un cod, gen parola.
Ha!
Si daca, chiar nu poti sa te duci sa votezi, iti da alternative: prin posta sau online, dar trebuie sa faci dovada ca nu ai putut sa te deplasezi.
Asta, asa, ca sa vedem cum e pe la altii si sa nu ne mai "mâțâim" ca nu pot/vreau sa ma duc, nu stiu cu cine sa votez, nu ma intereseaza politica sau alte motive...
Nu-i laud pe englezi, ca si ei si-au luat-o rau cu Brexitul (asta va fi o alta postare), dar daca sistemul e mai asezat si cu mai multe reguli, lucrurile merg.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului