Inscrierea la scoala in UK

Imi tot pun in minte sa scriu acest post de la inceputul anului, dar am tot amanat. E vorba de modul in care se face inscrierea la scoala in sistemul britanic.
Insa, inainte de a scrie, vreau sa specific faptul ca nu am idee de cum se procedeaza in sistemul romanesc, deci nu voi face nicio comparatie.

Asadar, prin luna noiembrie a anului trecut am primit scrisoare acasa ca Rares este in evidenta lor si, asa cum am mai spus, aici scoala incepe la 4 ani - va trebui sa fie inscris la una sau mai multe scoli (cum doresti). Termen limita: jumatatea lunii ianuarie. 
Eu nu m-am agitat, dar sotul - optimist din fire, a decis sa-l inscrie, chiar daca exista o sansa infima de a ramane inca un an in UK.
In scrisoarea cu pricina ti se comunica link-ul unde sa-l inscrii, ai cativa pasi de urmat: date personale din pasaport, adresa, date de contact. Nu ti se cer documente despre situatia educationala a copilului pentru ca ei le solicita institutiilor de invatamant anterioare. Deci, practic, le rezolva ei intre ei, iar in sistemul online se gaseste situatia copilului, cu evaluari si alte cele.
Noi l-am inscris la doua scoli, cele mai apropiate, una dintre ele fiind catolica. La cateva saptamani dupa data limita am primit de la scoala catolica scrisoare (cum va spuneam intr-o postare anterioara, aici totul functioneaza prin intermediul postei), prin care ni se cerea certificatul de botez. Evident ca noi nu avem, nu suntem catolici. Am sunat si le-am explicat, mi-au spus ca nu-l resping, dar va fi intr-o lista de asteptare, prioritate avand copii catolici. Destul de corect, as spune eu.
Teoretic, inainte de luna septembrie ar trebui sa primim scrisoare acasa in care sa ni se comunice scoala unde ar trebui sa mearga Rares.
Ceea ce voiam sa subliniez cu aceasta postare este usurinta cu care se rezolva lucrurile, dar si faptul ca nimeni nu se revolta ca exista un sistem informatic unde se gasesc date despre fiecare in parte.
Asta asa, apropo de circul din tara cu buletinele/pasapoartele biometrice, cu cip, fara cip...etc.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului