Intalnire cu un om mare

Citeam ceva zilele trecute si mi-am amintit o experienta de cand eram foarte mica.
Cred ca aveam 7-8 ani cand, impreuna cu tatal meu, o vecina cu baiatul ei si un preot drag sufletelor noastre am fost la cateva manastiri din Moldova.
Imi amintesc putin din acele zile, a trecut prea mult timp, doar cateva flash-uri.
Dar imi amintesc de parca a fost ieri intalnirea cu parintele Cleopa. Evident, copil fiind, nu stiam cine este, ce face, dar reactia lui plina de blandete si umor, de dragoste parinteasca si mult har mi-a ramas intiparita in minte. 
Este o intalnire pe care eu o pretuiesc mult, de care imi amintesc cu mult drag. Acum, cand sunt adult, poate mi-as dori sa am o discutie cu el. Acum as intelege multe. 
Spun asta pentru ca, pe preotii cu care si pentru care am lucrat nu pot sa am aceleasi sentimente, mai degraba de dezamagire. Dar asta e o alta poveste, reala de altfel, pe care o sa o scriu candva.
Pe preotul Cleopa il asociez cu un camp mare cu ghiocei, camp pe care l-am vazut la intoarcerea spre casa. Poate fi considerat si un simbol, un vestitor al unei credinte de mult uitate in cutume bisericesti ridicole, o credinta simpla si clara pe care el a impartasit-o tuturor celor care doreau sa il asculte.
Un super-om, un bun!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului