Cum faci testul Covid in UK

O sa incerc sa povestesc care a fost experienta noastra de a face un test Covid aici in UK. Si asta pentru ca mi-am imaginat ca, practic, te duci, iti baga chestia in gat si nas si aia e. 
Pfff, va spun sincer ca parca am fost sa-mi faca testul cei de la NASA. 
O sa incep cu inceputul...
Duminica seara cel mic se simtea cam rau, iar noaptea a facut febra. Dimineata sun la gradinita sa le spun de ce nu vine si, evident, ma asteptam sa-mi spuna sa ii fac testul, altfel nu-l primesc. Stiam deja, au mai facut si alti prieteni inaintea noastra.
Trece ziua, febra mare, facem programare pentru test. 
Procedura este urmatoarea: 
- intri pe site-ul gov.uk si la sectiunea Coronavirus ai toate informatiile si explicatiile de care ai nevoie. 
- urmezi tot parcursul pentru programare, si primesti pe email si/sau sms confirmarea privind programarea, precum si toate informatiile: trebuie sa ai la tine masca, dezinfectant, codul QR pe care l-ai primit pe email, ce trebuie sa faci sau sa nu faci cand ajungi acolo. 
Am avut noroc ca ne-au programat cam la 2 ore si intr-o locatie aproape, la 15 minute cu masina.
Intre timp, trebuie sa anunti oficial la serviciu ca, pana vine rezultatul(speram negativ), stai acasa izolat, la scoala copilului mare (email cu explicatii de ce nu merge si apoi trimis rezultatul pe email) si gradinita copilului mic. 
Ajunsi acolo dam de o parcare mare, cu multe semne, cu foarte multi angajati care te directionau pe culoare foarte bine organizate. Peste tot scrie ca trebuie sa porti masca si nu ai voie sa deschizi geamurile la masina. Angajatii au printate indicatiile cu litere suficient de mari sa le vezi sau iti arata un numar de telefon unde sa suni (adica la respectivul) si iti explica ce ai de facut mai departe, iti raspunde la intrebari. Ideea este ca ei sa nu intre in contact cu cri care vin sa se testezi. Sunt multe corturi amenajate unde isi desfasoara activitatea (asta ca sa nu va imaginati ca e doar o parcare si atat).
Si toti angajatii poarta masca, unii si manusi (care sunt la partea de testare). 
Si ca sa intelegeti de la inceput, parintele face testul copilului, iar pentru adulti, daca nu poti singur sau nu ai pe cine sa te ajute, soliciti  la momentul programarii sa ti se faca.
Cand am ajuns la punctul X, respectivul angajat i-a explicat sotului la telefon cum trebuie procedat si ce primeste: un plic sigilat cu instructiuni clare, cu recipientul, dar si alte informatii necesare (geamul la masina coborat 2cm). Stai frumos, citesti atent si urmezi intocmai procedura: cu masca pusa, sterilizat mainile, am bagat acelasi terminal in ambele nari ale copilului si am rasucit usor cam 10-15 secunde pentru fiecare ( la adulti probabil se ia si din gat sau difera in functie de simtome) - noi asa am primit instructiunile. Apoi introduci in eprubeta, sigilezi plicul si astepti. A venit un alt angajat, ne-a aratat pe unde sa mergem. A venit un altul cu o cutie, sotul a scos plicul pe geam si l-a introdus direct in cutie - la fel, geamul coborat doar cat sa iasa plicul. Si am plecat!
Rezultatul vine pe email si sau sms in 24-48 de ore. Asteptam!
Ce am vrut sa subliniez prin aceasta postare e organizarea: daca citesti informatiile pe care ti le pun la dispozitie si urmezi indicatiile, totul descurge foarte bine. Noua ne-a luat maxim 15 minute. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului