Noul an scolar - partea a doua

 Au trecut mai bine de 3 luni de cand a inceput cel mare si s-au intamplat destul de multe, despre care as putea scrie.

Au inceput inca din primele zile cu litere mici de tipar, nu doar sa le recunoasca, dar sa le si scrie. Aici folosesc coli albe, nu caiete de caligrafie cum eram noi obisnuiti, nu bastonase. Direct litere! 

Apoi cateva randuri de scris acasa = tema pentru acasa. Care a fost cea mai dureroasa si stresanta treaba atat pentru mine, dar mai ales pentru el. Nu era doar ca putea sau nu sa le faca, era de fapt un mic blocaj mental care ducea la "nu vreau sa faca tema", "de ce trebuie sa fac", "nu vreau sa invat", "nu vreau sa ma duc la scoala". Asadar plecasem de la "cand incepe scoala, vreau sa merg" din vacanta la "nu vreau la scoala, nu vreau sa invat". 

Ne-am luptat impreuna si cu el, ne-am certat si impacat de o mie de ori pe zi. Eram si eu revoltata in acelasi timp pentru ca il vedeam cat de stresat este, incepuse sa aiba cosmaruri, dimineata devenea un alt cosmar ca nu voia sa se pregateasca si sa mearga la scoala. Parca nimic nu functiona.

Avea cam 3 pagini in aplicatie pe care le printam, le scria, le fotografiam si le urcam iar in aplicatie.

Pana la vacanta de la sfarsitul lunii octombrie au invatat aproape toate literele alfabetului, doar pe cele mici. Acum ca le stie este mai usor, le recunoaste, vrea sa scrie cuvinte scurte - alta poveste.

In week-end alta tema: avea de invatat un cantecel scurt, pe care apoi trebuia sa-l cante si eu sa-l inregistrez, avea de scris ceva sau de identificat litere intr-un text. Acum au avansat: au de vorbit pe o anumita tema, eu trebuie sa-l inregistrez si apoi, toate documentele/filmuletele incarcate in aplicatie.

Au avut ca teme de discutie: wizard, past (discutat pe marginea a 3 poze de cand era mai mic), family etc.

Pe de alta parte, zilnic avem tema: de citit cate 10 minute pe zi si de discutat cu el pe marginea povestii, iar totul trebuie inregistrat direct in aplicatie. La sfarsitul saptamanii trimise catre educatoare.

Asadar, a fost destul de greu, atat pentru noi ca parinti, mai ales ca el era deja obosit cand termina la 3 dupa-amiaza. 

Dupa vacanta, de 2 saptamanii nu mai avem litere de scris, deci am "scapat" de o sarcian zilnica. Inteleg ca spre finalul anului scolar vor face literele mari, deci probabil atunci reluam tema cu scrisul lor. Acum invata grupe de cate 2 sau 3 litere. Au chiar o lista cu cuvinte care trebuie invatate ca atare.

Insa acum primeste cate o carte cu imagini ce spun o poveste, dar fara text. Asa ca el trebuie sa priveasca imaginile si sa creeze propria poveste. Asta mi s-a parut foarte interesant!

Adica, ii ajuta sa-si dezvolte imaginatia, sa vorbeasca in public, sa nu aiba trac, sa-si spuna propria parere fara nicio retinere, sa-si sustina punctul de vedere cu argumente.

Dupa 3 luni suntem mai relaxati, el s-a obisnuit cu noul mediu, cu noii colegi, dar mai ales cu noile reguli. Mereu imi vorbeste despre Golden Rules, pe care trebui sa le respecte cu sfintenie. 

Apoi, chiar zilele trecute mi-a povestit cum a primit un sticker pentru ca s-a dus din propria initiativa sa se joace cu un baietel care statea singur si nu se juca cu el. Ii incurajeaza sa fie empatici, toleranti si buni cu ceilalti. Orice initiativa de violenta, fizica sau verbala este sanctionata, dar cu blandete.

Mi-a povestit in alta zi cum el, impreuna cu alta fetita au fost pusi sa aiba grija de un bebelus de jucarie cu tot cu carut, apoi au trebuit sa discute despre asta. Despre ce inseamna sa ai grija de altii, sa fii responsabil si sa imparti responsabilitatea. Si totul e o joaca! Insa sunt stimulati sa se exprime, sa spuna cum se simt in diverse situatii, ca e normal sa ai diverse stari, pe care apoi sa le treci.

Va spun sincer ca multe dintre ele le invat impreuna cu el!

Nu, nu spun ca sistemul lor e perfect, insa e o alta abordare, mult mai calda si empatica. 

Nu exista sa se ridice tonul la copii, sa fie pusi la colt, pedepsiti sau sa fie umiliti de catre profesori sau alti copii. 

Da, a venit de vreo doua ori cu doua injuraturi sau cuvinte urate, invatate de la scoala si le tot repeta, pana nu i s-au mai parut interesante. E normal, sunt copii normali, care aud de pe strada sau din alta parte si apoi repeta. Dar in clasa nu este permis. 

Cu bune si cu mai putin bune, pana acum sunt multumita de sistemul educational de aici, cu tot ce se intampla. Vom vedea mai departe ce va fi si cum va fi. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului