Cipru - o experienta care merita traita macar o data!!!

Ne-am intors din Cipru de o saptamana...fix o saptamana la ora 00.00.
Ma tot invart pe blog tot de vreo saptamana ca sa astern niste randuri. N-am avut nici puterea nici tragerea de inima, si nu pentru ca nu mi-a placut acolo, ci pentru ca nu-mi mai place aici.
Si totusi...
Am stat in Cipru in Larnaca, insa ne-am plimbat si prin alte zone. Nu le-am acoperit pe toate, mai lasam si pentru o data viitoare.
A fost foarte frumos, ne-a placut foarte mult, din toate punctele de vedere: plaja, nisipul, oamenii, mancarea, locurile, privelistile, orice. A fost ca o vacanta dorita, dar scurta.
Au fost 9 zile, insa ne-am dat seama ca poate 20-25 de zile ar fi cel mai indicat pentru o astfel de vacanta. Sa simti toate zilele pe care le petreci, sa profiti de fiecare clipa care trece acolo, timpul care pare lung si nelimitat.

Nu o sa incerc sa va povestesc ca intr-un ghid de calatorii, sunt pe multe site-uri (le-am citit si eu si chiar asa sunt, cum va povestesc), insa o sa dau cateva detalii tehnice.
Am cumparat biletele de avion anul trecut in octombrie de la Blue Air: 2 bilete dus-intors, cu 1 bagaj de cala - undeva la 700 lei.
Cazarea a fost rezervata anul acesta prin aprilie: 9 nopti, 2 adulti la Hotelul Livadhiotis ne-a costat 2700 lei. Recomand acest hotel, nu este nici scump si nici nu este pe bulevardul cu multa agitatie, situat la 500 m de plaja.
Preturile la restaurante acolo nu sunt foarte mari, am mancat pranz 2 persoane cu 16-20 euro, cina cu 30-40 euro la restaurantele mai scumpe (fructe de mare, indian etc).

Mancarea este foarte buna, la restaurantentele astea mananca si ciprioti, deci nu se gateste doar pentru turisti. O sa dau cateva exemple de restaurante din Larnaca unde mancam cel mai des: Kalamaki Bar, Luv Souvlaki, Ocean Basket, Tuck Inn.

In rest, am fost la Ayia Napa pe Nissi Beach unde atat apa cat si nisipul sunt superbe, ca in poze, in schimb este foarte mare aglomeratie si e plin de rusi. Am fost la un restaurant unde ni s-a spus ca nu se ia comanda decat in rusa sau bulgara, insa am incercat in engleza (ceea ce ne-a deranjat, pentru ca, pana la urma eram in Cipru). Ne-a placut foarte mult plaja din Protaras, iar apa este plina de pesti si alte vietuitoare ale marii, iar daca iti place sa faci snorkeling este ideal. La Protaras ne-am plimbat si cu vaporul cu fundul de sticla, am vizitat si grotele din jur si este o experienta superba.
Am vizitat si plaja Konos Beach, aflata intr-un golfulet, este superba, iar apa este atat de clara si luminoasa incat ti-e drag sa stai sa o privesti.
Intr-una din zile am fost pana la Nicosia, un oras dragut si nu mi s-a parut foarte aglomerat. Am trecut si frotinera in partea turceasca unde am gasit o saracie si o uratenie de ti se face groaza, insa da, este un timp de experienta: sa vezi cata discrepanta este intre cele doua parti, la nici 500 de metri distanta.
Larnaca este un oras frumos, linistit, unde poti merge cu copii si petrece o vacanta frumoasa. Ne-am plimbat prin oras, am vazut Biserica Sfantului Lazar, care era in spatele hotelului, dar si alte case, conace si cladiri interesante.
Ne-au ramas de vazut si vizitat Pafos si Limassol in principal, dar mai gasim si alte locuri interesante.
Restul...mergeti si vedeti! Merita pe deplin!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului