Cum este sa fii gravida in UK (I)

Am amanat aceasta postare, tot crezand ca voi avea dispozitia necesara...se pare ca n-a venit, asa ca m-am mobilizat.
Sa o lam cu inceputul...

Dupa ce am aflat ca sunt insarcinata (am facut testul), urmatorul pas a fost sa sun la GP (doctorul de familie) pentru o programare. Din discutia cu receptionista, am aflat ca, de fapt trebuie sa ma intalnesc cu o moasa, nu cu doctorul, pentru ca aici asa este sistemul. OK
Prima intalnire cu moasa a fost interesanta, pentru ca eu chiar nu stiam la ce sa ma astept. Adica aveam o experienta in tara, dar aici totul e altfel, totul e diferit. Dupa o discutie de 10 minute in care mi-a luat toate datele, a stabilit varsta sarcinii si alte elemente medicale, mi-a pus in brate un ditamai dosarul cu o groaza de informatii si hartii de completat.
M-a rugat sa citesc totul cu atentie, sa completez fisele si, luni dimineata vine acasa sa-mi ia proba de sange si sa mai discutam, daca mai e ceva.
In primele minute dupa ce am plecat de acolo, m-am simtit ca atunci cand pleci de la biblioteca cu o sacosa de carti si luni ai examen. WTF?
Ma gandeam: ce si cand sa citesc atata hartogaraie? si de ce?
Le-am frunzarit, nu va asteptati sa le iau din scoarta in scoarta, foarte multe informatii le stiam.
In dosarul cu pricina mai era un caiet mare, cu o multime de date, dar si lucruri de completat pe parcursul sarcinii.
Asta este cel mai important si pe care ti-l cere la fiecare vizita la moasa, dosctor, ecografie. Acolo se trec toate datele, dar absolut toate datele: rezultatele la analizele de sange, urina, se ataseaza rezultatele la ecografii, se completeaza vizitele la moasa si concluziile acesteia etc.
Totul foarte bine organizat, fiecare perioada a sarcinii are partea ei in dosar.
La inceputul dosarului sunt datele de contact de la spital, de la urgenta, de la sectia de ecografii, dar si un numar de telefon ce poate fi folosit in caz de urgenta, special pentru gravide (diferit de numarul unic).
Totodata, exista o programare foarte clara a vizitelor si analizelor, pe durata sarcinii. Astfel:
* vizita moasei acasa: 8-12 saptamani - analize de sange si urina
* prima ecografie: spital (se primeste scrisoare cu data, ora si locatia unde esti programata) + analize de sange si urina
* intalnire moasa: 15-16 saptamani
* a doua ecografie: 20-24 saptamani + vaccin
* intalnire moasa: 28 saptamani + analize sange
* intalnire moasa: 34 saptamani
De regula, ei nu mai programeaza a3-a ecografie decat daca o considera necesar sau vor sa fie siguri de ceva anume. Pe mine m-au programat totusi la 32 de saptamani. Hartia cu programarea am primit-o acasa, prin posta, ca urmare a solicitarii asistentei care a facut ecografia anterioara.
* intalnire moasa: 36 saptamani + analiza urina
In acest interval voi avea si intalnirea cu doctorul si anestezistul, pentru ca eu voi fi programata pentru cezariana. Urmeaza sa primesc programarea acasa.
* intalnire moasa: 38 saptamani

Am uitat sa precizez ca spitalul este anuntat de catre moasa, imediat dupa prima intalnire cu ea. Mai mult, pot sa solicit sa ma intalnesc cu ea de cate ori consider necesar sau chiar sa sun la spital pentru o programare. Principiul lor este: nu-ti fie rusine, nu trebuie sa te gandesti ca ne deranjezi, este job-ul nostru, iar copilul este cel mai important.

Ce mai este interesant si este ca, odata cu primele saptamani de sarcina primesti un card (de gravida), cu ajutorul caruia nu platesti niciun medicament de la farmacie dat pe reteta, ai gratuit consultanta la stomatolog (care, de regula, este 20lire, o data la 6luni), dar si tratamente stomatologice. Stim cu totii ca atunci te pocnesc toate maselele pe care le credeai sanatoase.
Mai mult, daca in cazul nefericit al pierderii sarcinii, acest drept nu ti se ia, ci mai beneficiezi de el inca un an de la incident.

In postarea urmatoare voi descrie cum a fost la primele doua ecografii, dar si la intalnirile cu moasa si asistenta doctorului, care va efectua operatia de cezariana.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului