Cum este sa fii gravida in UK (II)

O sa incerc sa descriu in aceasta postare cateva evenimente legat de relatia cu medicul/moasa, dar si cum este sa faci ecografia morfologica aici, in UK.
Asa cum spuneam in postarea anterioara, de regula, se fac doar primele doua ecografii. La prima dintre ele m-au trimis in alt oras decat cel de care apartin, motivand faptul ca acolo sunt mai buni. Dupa ce am facut si a doua ecografie, nu pot sa spun ca au fost mai buni sau mai putin putini, mi s-a parut ca a fost la fel.
Cu o zi inainte de programare m-au suntan de la spital si m-au rugat sa duc, pe langa dosarul minune de care va spuneam, alte acte care sa dovedeasca ca am resedinta aici, plus dovada adresei.
Discutia a fost mai mult decat amuzanta (cel putin pentru mine), pentru ca, pentru ei a fost cam incurcata treaba.
- Lucrati, va rugam sa aduceti de la angajator o hartie, adeverinta...
- Imi pare rau, nu lucrez.
- Aveti un cont un banca? (aici e musai sa ai cont deschis in banca, altfel nu existi, nici telefon nu poti sa-ti iei).
- Nu, nu am cont in banca. Are situó si imi e de ajuns. (eu zambind)
- Aveti contract de inchiriere pe numele dvs?
- Din pacate, nici asta nu am. Total e pe numele sotului. (eu radeam, dar persoana de la celalalt capat al firului cred ca era putin exasperata. Si-o fi imaginat ca sotul ma tine inchisa in casa, fara sa ma scoata in lume).
Apoi i-am povestit, pe scurt, ca sotul lucreaza la baza NATO, asadar avem un cu totul alt statut si ca voi incerca sa-i aduc de acolo o hartie prin cre sa ateste ca sunt, cum spun eu, "insotitor de sot".
Buuun!

Am uitat sa specific faptul ca, pe hartia venita prin posta de la spital cu programarea, sunt scrise cateva reguli si indicatii referitor la pregatirea pre si post-ecografie. De exemplu, trebuie sa bei cel putin 1litru de apa inainte de ecografie, sa specifici faptul ca esti sau nu alergic la ceva, etc.
Ecografia a durat mai mult decat isi programase asistenta. La inceput a incercat sa faca masuratorile de rigoare, dar se pare ca bausem mult prea multa apa. M-a trimis la baie, dar..."sa nu golesc chiar tot". Hm? Si eu cum sa ma opresc? Intrebare retorica, de altfel....
Ma intorc, se apuca iar sa masoare, bebele nu statea sub niciun chip. M-a lasat pe pat, asezata pe parte dreapta si sa ma odihnesc putin...Abia din a treia incercare a reusit.
Apoi, proba de sange, proba de urina (daaaa....trebuia sa mai am ceva acolo, de rezerva :)) )
La a doua ecografie a fost mai simplu si sincera sa fiu, nu mi s-a parut ca a masurat multe chestii. Adica eu tind sa compar ca in RO, cand, imi amintesc cat m-a sucit aia, in fel si chip, am stat mai bine de o ora jumate. Mi-a povestit despre fiecare oscior si masuratoare. Aici nu.
La a treia ecografie (da, m-au chemat si la a treia pentru ca sarcina e mult prea jos) am fost si mai dezamagita. A durat fix 7 minute. Am vrut si eu sa intreb care este greutatea si lungimea copilului, insa raspunsul a fost: imi pare rau, aceasta ecografie este pentru placenta si atat. Hm...
Da, este a nu stiu cata oara cand ma lovesc de acest raspuns. Adica, daca tot e acolo cu masuratu` nu-ti spune nimic pe langa. Se limiteaza strict la ceea ce are de facut. Atat!
N-ai ce sa faci, te adaptezi la sistemul lor. Daca insisti, se uita la tine de parca ai incalcat flagrant nu stiu ce regula importanta de politete.

Apropo de insistat, mi s-a intamplat in februarie sa merg la doctorul de familie si sa nu fiu nici macar consultata, desi am insista. Povestea e asa:
Ma apuca iar raceala pe la sfarsitul lunii ianuarie (oricum din octombrie am fost mai mult racita decat sanatoasa), insa dupa vreo 2 saptamani ma ia si o tusa destul de urata. Merg la doctorul de familie, imi spune ce stiu deja: ca nu pot lua medicamente, decat cel mult paracetamol si ca nu e infectie, iar daca nu trece in 2 saptamani sa ma reintorc. Dupa vreo 3 saptamani deja nu mai puteam: nu puteam dormi, m-am mutat in alta camera sa nu trezesc restul lumii, am incercat toate leacurile stiute, nimic. Imi fac iar programare. Ajung, cu tot cu copchil dupa mine, pe o vreme mai ult decat urata (ningea) si cand colo, ce sa vezi. Ma ia de la usa: aaaa, dar sunteti insarcinata! Ha! Ce vrea sa insemne asta?
Fac o paranteza: aici tot istoricul este online, in fisa lor, deci se vedea de la o posta ca eram insarcinata in luna a 3a.
- Pai nu pot sa va consult, ca sunteti insarcinata. Daca doriti, va pot face o programare pentru diseara la moasa sau maine.
- Sotul nu este acasa, eu umblu pe vremea asta cu copchil dupa mine, nu-mi permit sa vin aici in fiecare zi.
- Imi pare rau, nu va pot consulta.
- Eu insist: ii explicit ca ma doare foarte rau si spatele, tusesc de mai bine de o luna, am fost deja la un consult acum 3 saptamani tot aici (da, nu la aceeasi persoana) etc etc
Ea deja iritata (cum imi permit sa insist), dar tot cu zambetul fortat pe fata: chiar imi pare rau, nu m-am uitat in sistem si nu am vazut ca sunteti insarcinata.
Aoleu, deja ma luase cu nervii: adica ma pui pe mine pe drumuri pentru ca nu te-ai uitat in sistem.
Mda....n-am reusit nimic, am plecat asa cum venisem.
Asta este una dintre "calitatile" englezilor: iti zambesc frumos, iti spun ca le pare rau si au impresia ca au rezoltat totul. Insa nu se gandesc ca totul e pe banii si timpul tau. Da, probabil daca esti in RO (desi nu-mi sta in fire sa fac nici acolo) te mai apuci si ridici glasul, te certi cu lumea, insa aici nu, nu ai cu cine. Ei nu se cearta cu tine. Asta e, accepti si pleci.
Evident ca nu mi-am facut programare nici la moasa pentru ca nu intra in competente ei, m-ar fi trimis inapoi la doctor si mai mult m-as fi enervat. Intr-un final apoteotic (2luni de tuse), mi-a trecut, dar n-a fost usor si nici placut.
Ce trebuie sa specific este ca, desi spitalul este foarte dotat cu toate cele si arata ca intr-un spital privat din Ro, nu am platit nicun ban pana acum. Toate analizele si absolut tot este gratis.

Urmeaza o a 4a ecografie, intalnirea cu doctorul (da, pe tot parcursul sarcinii eu nu am vazut niciun doctor, decat moase si/sau asistente) si probabil programarea pentru cezariana.
Keep in touch!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului