Impresii din Paris

Dupa fix o saptamana de la intoarcerea din Paris, reusesc sa scriu cateva randuri. O sa incerc sa fiu cat mai organizata, astfel incat, daca cineva va avea nevoie de vreo informatie, sa fie usor de gasit.
Sper sa fie util!

Cazare si transport
Noi am stat la Sainte Genevieve, hotel ce apartine Cercului National Militar francez. Da, intr-adevar, poate nu toata lumea are acces la el, dar cred ca se poate suna si intreba, in functie de gradul de ocupare. Cercul Militar dispune de 2 hoteluri, insa am inteles ca acesta este cel mai decent.
Am platit 90 euro/noapte si am stat 4 nopti, doi adulti si un copil.
Avantajul acestui hotel: este situat in centrul orasului, chiar in spatele Pantheonului - mai bine de atat nici ca se putea. Am facut 10 minute de mers lejer pana la Biserica Notre Dame.
Nu este lux, cam 2*, dar nici nu avem pretentia de asta, important este sa fie curat, lenjerii si prosoape curate. Nu am nimic de reprosat din acest punct de vedere.
Oricum mi-au povestit persoane care au stat in hoteluril din centrul Parisului, am platit o caruta de bani si aveau impresia ca se darama pe ei. Aici nu e cazul.

Referitor la cazare, noi aveam 2 posibilitati: trenul Londra - Paris sau cu Masina (avionul iesea din discutie, data fiind starea mea inaintata de gravida). Pana ne-am horatat, pana ne-am decis, cand am cautat bilete de tren (adica cu 3 saptamani inainte) costau undeva la 400 euro, toti 3. Astfel ca am decis sa mergem cu masina. Da, intr-adevar a fost obositor, au fost 2 zile irosite pe drum.
Practic, a fost 4 ore Gloucester - Dover cu masina, 1 ora si jumatate cu feribotul Dover - Callais, 3 ore cu masina Callais - La Courneuve si apoi jumatate de ora cu trenul/metroul La Courneuve - statia de metrou Luxembourg si retur. La dus am mai scurtat din el, pentru ca am dormit o noapte la Londra, la niste prieteni.
Am decis sa nu intram cu masina in Paris din 2 considerente: taxa de parcarea/zi este exorbitanta si nu voiam sa lasam un salariu doar pentru asta (hotelul nu are parcare), plus taxa de intrare in centrul orasului (de poluare). Asadar, am gasit o parcare intr-o suburbie a Parisului, aproape de A1, unde am platit 40 euro - 4 zile.

Orasul
Este pentru prima data cand mergem in Paris, desi imi doresc de mai bine de 10 ani sa ajung, dar stiti cum e: nu e timp, nu e planificat, n-ai bani destui (toata lumea imi spusese ca e foarte scump).
Ne-a placut foarte mult, tot ce am reusit sa vedem. Nu ne-am facut planuri dinainte, pentru ca nu stiam cat o sa ma tina pe mine picioarele si nici cata rabdare o sa aiba piticul.
Dar...a fost nemaipomenit! Am mers in medie cam 13km/zi si am avut 3 zile pline.
Da, am ajuns si ne-am facut poze la Turnul Eiffel, Luvru (fara sa intram, evident), Domul Invalizilor, Arcul de Triumf, Catedrala Notre Dame, Gradinile Versailles si Tuileries, Sociala Militara, Grande Palais, Petit Palais, Muzeul d'Orsay, Centrul Pompidou, Hotel de Ville și Primaria, insa evident nu puteam sa ratam o plimbare pe Champs Elyssees. Am luta Sena la pas si am vazut parte dintre poduri, inclusiv Podul Artelor, Pont Neuf, Podul Notre Dame si Podul Alexandru - cel mai spectaculos dintre ele.
Pentru pitic am gasit o mini-zoo, in mijlocul Parisului, se numeste Menagerie du Jardin des Plantes, unde sunt si plante rare/exotice, dar si cateva animale, ce ii atrage pe copii.
Nu am intrat in niciun muzeu si nu am putut sa urcam in Turnul Eiffel, pentru ca trebuia sa asteptam cel putin 2 ore la coada, ca sa urcam cu liftul. Asadar, ne-am promis ca vom mai veni, fara copii, ca sa vizitam Luvru si alte muzee deosebit de interesante.
Deci, nici nu pot sa va spun taxele de intrare la fiecare, insa se pot gasi usor pe internet. Am vazut ca variaza intre 12 si 18 euro/persoana, iar cel mai scump era la Turnul Eiffel, de urcat pana in var, cu lift, 28 euro/persoana.
Parisul este plin de istorie, ca cele mai multe capitale europene. Oriunde iti arunci privirea vei gasi ceva care sa te capteze, care sa reprezinte ceva, care sa impresioneze. Dupa Roma, cred ca Parisul este al doilea in ierarhia noastra (deocamdata, nu am apucat sa vedem Londra). Este impresionant, este fastuos, mult mai aerisit decat Roma, mai atractiv decat Madridul sau Barcelona.
Da, are si partile lui mai putin frumoase: ca si capitala europeana, unde se aduna toti din toate colturile pamantului, nu este foarte curat, sunt strazi chiar mizerabile (noi ne-am plimbat si pe strazi laturalnice, nu doar pe marile bulevarde).
Am inteles ca poate fi chiar capricios, din punct de vedere al vremii, nu stiu, noi am prins toate zilele cu 22-23 de grade. Plus ca, venind din UK, nu cred ca ni s-ar fi parut mult mai rau.
Insa, un mare minus pe care il gasesc Parisului si unde, intr-adevar, m-a dezamagit a fost lipsa de lifturi la metrou. Bine, probabil n-as fi remarcat sau nu m-ar fi deranjat foarte tare daca nu eram in situatia asta. Si a fost destul de dificil: sotul urca/cobora carutul, iar eu cu o burta de 7luni il tineam in brate pe kinderul de 13kg. Credeti-ma ca nu e deloc confortabil.
Ca o paranteza: cand locuiam in Bucuresti i-am injurat pe cel de la Metrorex cand a fost stricat liftul de la statia Izvor. Acum nu as mai zice nimic. Liftul exista si o sa-l repare.
Insa, in ditamai Parisul, cu zecile lor de linii si statii, sa nu ai lifturi, mi se pare incredibil.
Dar, cum zice francezul: c'est la vie!

Mancarea
Recunosc de la inceput, si va rog sa nu aruncati cu pietre, ca nu am intrat in niciun restaurant cu specific frantuzesc. Asta datorita unui singur motiv: nu am gasit in meniul lor ceva decent, care sa se potriveasca unui copil de aproape 2 ani (si mamicile cu pici stiu despre ce vorbesc). Asadar, seara am mancat la restaurant cu specific italian si/sau grecesc, si chiar am gasit mancare buna si gustoasa.
La pranz mancam la un restaurant mai putin obisnuit - Flunch, pe care l-am gasit recomandat pe site-ul amfostacolo. De ce spun ca este mai putin obisnuit? Pentru ca mergi si comanzi tipul de carne si modul de preparare, platesti, iar garniturile ti le alegi singur, iti pui cat si ce doresti, fara restrictii.
Asta ne-a ajutat foarte mult sa hranim copilul cat mai variat si sanatos.
Ca si carne, poti sa-ti alegi pui, porc, vita, peste, la gratar, cuptor sau inabusit, iar preturile/meniu era intre 7,5 - 10 euro.
Noi lasam cam 30 euro/pranz, pentru ca mai luam o inghetata, clatita, waffe cu diverse umpluturi.
Nici nu am costa foarte mult si am mancat foarte bine si sanatos. Restaurantul la care mergeam noi este situat chiar langa Centrul Pompidou, foarte usor de ajuns din centru sau cu metroul. Insa am vazut ca mai au unul aproape de Place de Clichy.
Insa da, am vazut preturi destul de mari la restaurantele din centre (ceea ce este si normal), undeva la 45-60 euro/portie de mancare. Ceea ce mi s-a parut mie putin cam ciudat ca un mic deign la ei, format din: un expresso, un suc de portocale, 1 croissante si jumatate dintr-o bagheta (10cm lungime) cu unt = 10 euro. Dar e Paris si e centru.

Una peste alta, ne-a placut foarte mult, n-am dat salariu pe jumatate de an sa vedem Parisul si, cu siguranta, vom reveni sa-l vedem mai de aproasse, ca sa zic asa.
Merita? Un mare DA.
Sunt de parere ca daca nu vezi cateva capitale emblematice pentru istorie, cultura, arhitectura, nu merita celelalte. Da, si mie imi place sa stau la plaja sau sa vizitez munti si paduri, dar aceste minunatii create de secole merita cu desavarsire admirate. My opinion!









Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului