Cum se lucreaza la englezi, in sistemul militar

Dupa cum multi dintre voi stiti, sunt la o baza NATO, insa marea majoritate sunt englezi.
Asa am aflat despre stilul de viata al acestora, cu bune si cu rele. Iar in mintea mea am inceput sa fac o comparatie cu ce avem sau mai degraba cu ce nu avem la noi, in sistemul militar.
Proasta idee! Pentru ca nu prea am ce compara. E undeva intre mere si sfecla!
Cei care aveti contact intr-un fel sau altul cu armata romaneasca aveti o ided despre praful care umple necesitatile din sistem, insa marea majoritate a populatiei inca mai are impresia ca armata face si drege.
Face, da, dar cum si cu ce poate. In caz de inzapezire sunt cantonati in unitati toti, insa trebuie sa lucreze cu 5 lopeti. Ceilalti ce sa faca, daca nu au cu ce? Si te mai miri ca 5muncesc si 20 se uita.
Dotarile sunt tot un praf, camioane vechi de 40 de ani, masini ce transporta documente (de altfel foarte importante) fara frani, oameni care se chinuie sa-si faca treaba cat pot de bine, dar cu ce au.
Biiine, sunt si personaje in armata care de lene sau lehamite de ceea ce se intampla merg pe principiul: luna trece, leafa merge.
Astfel de specimene au alte preocupari, muuult mai "casnice": toamna punem muraturi, vara crestem curcani.
Dar sa revenim...
Spuneam la inceput de englezi. Am incercat sa aflu care sunt avantajele si dezavantajele militarilor englezi. Si o sa incerc sa le enumar, alea cateva pe care le-am putut afla (nu stiu daca stiti, dar ei nu sunt prea sociabili cu strainii), fara sa iau in discutie salariul - care este incomparabil cu cel de la noi.
* le platesc 80% din cheltuielile de scolarizare ale copiilor (si aici sunt niste taxe, cu multe zerouri - la stat)
* au case asigurate, cu o chirie modica. Un exemplu: casa cu 3 dormitoare (casa are vreo 6 camere in total) platesti 250£, iar pe piata libera ar fi undeva la 900-1000£.
* pe baza unui card au discounturi la restaurante, hoteluri, muzee etc. si pana la 20%.
* oferte preferentiale la creditele bancare, cu dobanzi mai avantajoase.
* foarte multe cursuri de perfectionare gratuite (unele extrem de scumpe)
* asigurare de sanatate pentru toata familia

La astea si multe altele se adauga: dotarile de ultima generatie, mod de lucru competitiv, spatii civilizate de munca, totul in ordine si disciplina.
Marele dezavantaj (pe care il vad eu) ar fi ca la 2-3 ani te trimit in alt loc atat din tara, cat si la alte baze NATO. Spre exemplu, vecina mea, (care a venit de vreo 6luni aici) imi povestea ca inainte a stat un an si jumatate la Londra, 3ani in Australia si alti 2ani in Germania.
Insa, in toata afacerea asta, se pune foarte mult accentul pe oameni: adica sa fie lipsiti de grija zilei de maine, linistiti si cu capul limpede, ca sa poata sa se focuseze pe ceea ce are de facut la serviciu si treaba sa o faca foarte bine.
Ceea ce nu e rau!

Sa mai fac comparatie? N-am cu ce, cu cine si de ce. Sunt mult peste...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului