De taximetristi...numai de bine!

Am vazut ieri pe site-urile de stiri protestul taximetristilor si solicitarile lor, mai exact sa scoata Uber de pe piata. M-au apucat toti nervii! Banuiesc ca si pe voi!
Eu l-as intreba pe dl. presedinte al transportatorilor (nu i-am retinut numele si nici nu vreau sa caut acum) daca taximetristii sunt in stare sa indeplineasca, cumulat, conditiile de civilizatie pe care noi, cetatenii, ni le dorim si pentru care platim?
Sa ii scoata de pe piata pe cei care nu sunt in legalitate, da, evident ca asta nu contest.

Locuiesc in Bucuresti din 2002 si am mers foarte mult cu taxiul, ba chiar am avut o perioada cand numai asa mergeam. Nu din comoditate, ci pentru ca angajatorul prefera sa-mi deconteze taxiul decat sa-mi dea masina de serviciu.
Asadar, am avut multe experiente cu taximetristii, multe neplacute.
Ca multi dintre voi, eu as solicita ca acesti "domni"(mare parte dintre ei) sa indeplineasca TOATE conditiile de mai jos, si atunci calatorim cu domniile lor:
- masina sa fie curata, sa nu existe tot felul de mirosuri de-ti intorc stomacul pe dos sau, mai rau, vreun bradulet mirositor care sa le acopere
- sa aiba caldura (iarna) si AC (vara), evident sa le si foloseasca
- sa vorbeasca civilizat, sa se comporte decent
- sa nu-i vad in maieu si pantaloni scurti, ca ma apuca toate cele
- sa nu fumeze in masina
- sa nu asculte muzica tare
- sa conduca civilizat in trafic
- sa nu trebuiasca sa dau bacsis (n-am o problema cu asta, sa-l puna in nota de plata ca la restaurant, dar sa nu trebuiasca sa-mi fie teama ca ii las prea putin si ma injura).
De ce spun toate astea?
In decembrie am venit in tara si timp de aproape 2 saptamani am folosit Uberul, aproape zilnic. Au indeplinit toate conditiile de mai sus, am platit cu cardul, iar daca a fost 31,17lei cursa, atat am platit.
Ah, sa nu uit ca am calatorit cu 2 copii mici dupa mine (2ani si jumate si respectiv, 3luni), cu carut, scoica dupa noi.

Dar, sa nu uitam si reversul:
Mi-au povestit cei care lucreaza la Uber ca romanul nostru este si el nesimtit (da, exact acesta este cuvantul), pentru ca nu respecta un minim de decenta. Unii urca foarte murdari pe picioare, se urca cu ele pe bancheta, zgarie portierele etc.
Acesti indivizi trebuie sanctionati, iar sistemul de la Uber e foarte bun.
Din toata povestea reiese un singur lucru: decat sa fiu competitiv si sa aduc servicii de calitate, mai bine pun presiune sa scoata concurenta in afara legii.
Oare noi nu ar trebui sa avem nimic de spus?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului