Denumiri pentru...Ploaie!

De cand m-am mutat in UK am invatat foarte multe lucruri, insa cel mai important e ca: ploua. Mult! Si cu vant! Si cu soare! Deci, ploua!
Daca la noi ploua cu galeata, bureaza, picura sau doar ploua, britanicii au denumiri mai amuzante, zic eu. 
Asa am aflat ca exista ploaie de mai multe feluri:
- shower (un dus): e genul de ploaie care vine dintr-o data si pana sa apuci sa scormonesti in fundul gentii dupa umbrela, a si trecut.
- light drizzle (un fel de burnita - bureaza, la noi). Aceasta ploaie e genul care, parca, nu se mai termina, o simti in oase si o detesti cu timpul.
- spitting (abia a inceput sa ploua)
-bucketing down (ploaie torentiala), gen ca cineva iti rastoarna o galeata cu apa in cap.
- nice weather...for ducks(vreme doar pentru rate), adica vreme ploiasa de care se bucura doar ratele.
- sunshower (duş cu soare). Este cea mai enervanta ploaie: iti iei umbrela sau nu? Ploua, dar nu prea tare, insa ti-ar trebui si niste ochelari de soare, la cat e de puternic.

Si sunt mult mai multe, am incercat sa le descriu pe cele uzuale si putin amuzante. 
Zic putin pentru ca, la un moment dat, ti se cam ia de atata ploaie si iti doresti sa fugi pe o plaja in Grecia sau o livada cu portocale in Italia (asa cum imi vine mie acum sa fac).

Iar ca sa va distrati si mai mult, las aici un link cu 100 de cuvinte pentru...ploaie.
https://starkeycomics.com/2019/03/14/100-british-words-for-rain/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului