Cum a fost in Istambul

Azi mi s-a reprosat ca nu m-am tinut de cuvant: ca nu am venit cu impresii despre istambul. Da, da, asa este, a fost acum o luna si jumatate si am avut o perioada in care nu am mai postat. Nu incerc sa-mi gasesc o scuza, deci, ma conformez si incept sa povestesc.
Deci aveam o impresie mai putin buna despre turci, mi-am schimbat-o. Da, am fost influentata de greci si am gresit.Mi-a placut foarte mult, asa de mult ca am decis ca anul viitor sa merg o saptamana la istambul.
Revin, vizita mea a fost in interes de serviciu, insa am avut o zi la dispozitie sa umblam pe ici pe colo.
Incep cu inceputul. Am stat la un hotel foarte frumos, nici nu avea cum, era de 4*, am avut camera la etajul 11, iar restaurantul era la etajul 21. Adoram sa iau micul dejun acolo, sa vad orasul de sus, sa te curpinda incet incet razele de soare in timp ce-ti bei cafeaua. Senzational.
Din motive de confidentialitate o sa povestesc doar partea in care a fost fun, ca sa zic asa. Asadar, am vizitat Sfanta Sofia, am facut cateva poze cu telefonul, nu se vad prea bine, insa incerc sa le incarc. La iesire am mancat pepene rosu, care se vinde pe strada, am baut suc de rodii, care apropo e acruuuu, dar bun.
Aici mi s-a intamplat o faza amuzanta. Imi schimbasem banii in dolari (asa mi s-a spus ca ar fi indicat) si aveam numai bacnote de 100. Merg la un chiosc de ziare si-mi aleg vederi (imi iau de peste tot pe unde merg), si fac un calcul cam 5 dolari. Aveau preturi in lire turcesti, euro si dolari. Merg sa platesc si cand intind bacnota de 100 de dolari se bosumfla si-mi spune intr-o engleza stricata ca nu are sa-mi schimbe. Eu, in romaneste scot cateva cuvinte dezaprobatoare, la care turcul foarte funyy, "Rumanian?", eu dau din cap aprobator, 10 lei..?????, exact asa a zis, in romaneste 10 lei. M-a pufnit rasul si am platit. Nu, nu era roman, doar ca s-a prins ca putea sa vanda. Super!
N-am ajuns in bazarul de haine, insa am fost in cel cu mirodenii. Evident ca am plecat de acolo cu o cutie cu vreo 10 tipuri de mirodenii, cu vreo 2 cutii de rahat cu fistic si cu arahide. Daca aveam bagaj de cala, cred ca plecam de acolo cu sacosele.
Seara, pe la 11 am ajuns si in mult pomenitul bulevard din centru (pe care nu mai stiu cum se numeste) si mi-am cumparat bluze si pantofi.
Mi-a placut mancarea lor, insa in mare parte a timpului am mancat peste si fructe de mare. Am fost langa Galata Bridge si am mancat peste proaspat, atunci de fata cu noi la-u scos din apa. Iar sub pod (care, apropo, imparte Istambulul in partea europeana si partea asiatica) sunt restaurante, unde se poate manca atat de bine.
Sunt multe de povestit, insa o sa ma opresc aici, ca risc sa va plistisesc.











Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare