Constance si Oscar Wilde - un cuplu modern intr-o perioada victoriana

Imi place mult sa citesc....citesc acasa (cand apuc), citesc in metrou si de multe ori imi vine sa citsc si la birou (desi n-am timp nici sa respir).
Atunci cand ma apuca, greu ma lasa...cum se spune. Insa week-endul asta a fost prolific, mai exact ziua de duminica. Mai precis, n-am facut nimic altceva decat am citit.
Am descoperit cartea pe acelasi site pe care il vizitez frecvent www.elefant.ro, cautand diverse si nimic concret. Am vazut titlul si apoi curiozitatea m-a impins sa citesc si descrierea, iar urmatorul impuls a fost sa o pun in cosul de cumparaturi.
Au fost altele la rand, de citit ma refer, iar acum i-a venit si ei randul. Despre ce carte e vorba? "Constance. Tragica si scandaloasa viata a doamnei Oscar Wilde", de Franny Moyle
O puteti gasi aici.
Ieri am citit mai bine de jumatate de carte, iar aseara eram cu tableta in mana si cautam descrieri ale lui Oscar Wilde, dar si ceea ce a scris. M-a mirat faptul ca inafara de "Portretul lui Dorian Gray"(pe care l-am citit si am vazut filmul), nu mai stiam nimic de acest autor. Am citit cateva poezii si ma gandeam sa gasesc cele doua opere de dramaturgie care au facut atata valva in acea perioada de schimbari radicale: "Sotul ideal" si "Ce inseamna sa fii onest".

Cartea in sine imi place, m-a prins, cum se spune. Este vorba atat despre viata dnei Wild in acele timpuri de schimbari si zbateri atat din punct de vedere politic, cat si al comportamentului intr-o societate victoriana, dar si despre rationamentul unei casnicii aflate mereu intre modificari de natura ideologica si artistica. Descrie atat viata ei, dar si viata lui, luate separat, si la comun.
Astept sa vad care este finalul, pe care de altfel il intuiesc, dar de care nu sunt sigura.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului