Liceul Militar "Stefan cel Mare" Campulung Moldovenesc

V-am spus ca am fost in vizita la Liceul Militar de la Campulung. Ceea ce nu v-am spus (poate multi stiu deja) este ca acest liceu a fost creat la initiativa lui Emil Botnaras, dupa desfiintarea sa in 1945. Da, liceul are doua cladiri in forma de E si B.
Am ramas uimita. Din ceea ce am citit in timpul facultatii, Bodnaras a fost un communist inrait, om caruia nu-i pasa de nimeni si nimic, decat de persoana sa pentru ascensiunea pe scara partidului unic. Nu stiu ce scop a avut, dar scrie ca si el a absolvit acest liceu, probabil vreo melancolie.
Este acelasi despre care Vladimir Tismaneanu afirma ca acesta “a organizat detasamente de gangsteri al caror scop era terorizarea fortelor democratice.” (Vladimir Tismaneanu, Democratie si memorie, pag.66)
Emil Bodnăraş a omorât un copil şi l-a plătit cu patru porci (Gardianul, 16.12.2007).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului