Pentru ca...noi traim in aceasta lume

Am fost la parintii mei zilele trecute, o comuna de pe langa Focsani. Am avut o revelatie. Am vazut oameni simpli, de la tara, dar plini de respect fata de ceilalti, generosi, cu credinta in Dumnezeu. Nu e nimic nou, probabil astfel de imagine o mai putem vedea in alte colturi ale tarii. Si totusi!
Pentru ei, primarul, politistul, preotul reprezinta autoritatea de netagaduit. Pana si cel care are microbuz si ii duce la Focsani si inapoi reprezinta pentru ei o persoana importanta. Te uiti in ochii lor si vezi experienta de viata, increderea in sine, orgoliul de a fi cetatean al comunei. Este o imagine tainica, ce s-a pastrat de-a lungul anilor. Este ceva ce, sper eu, nu se va schimba curand. De ce spun asta? Pentru ca...
...pentru ca locuiesc in Bucuresti de peste 8 ani de zile si rar mi-a fost sa vad acel respect fata de autoritati, acel respect din inima, si nu de frica.
...pentru ca lumea e intr-o continua miscare aici si uita de cele mai importante lucruri de multe ori: interiorul familiei, legatura cu prietenii.
...pentru ca unii se omoara pe strada, in fata multora care trec nepasatori (vezi incidentul de acum cateva zile)
...pentru ca nu mai exista increderea de netagaduit in oameni, tot de frica ca cei pe care ii consideram prieteni ne tradeaza (mi s-a intamplat sa fiu tradata si am avut un soc de cateva luni).
...pentru ca...pentru un milion de motive.
Oare noi putem schimba ceva in aceasta teribila mentalitate?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului