Depozite la banci

Am prins azi, asa din zbor, o conversatie in metrou si una dintre persoane a afirmat: "Pai daca isi tine banii la ciorap...de ce nu ii pune intr-o banca, ceva". Am stat si m-am gandit la asta un pic. De cele mai multe ori nu iti mai vine sa mai pui niciun leu la banca si multi dintre noi gandesc asa. Nu, nu de frica unui posibil faliment, nici nu mai poate fi vorba de asa ceva, nu mai suntem in anii '90. Insa, analizand un pic problema vedem ca: dobanzile la depozite sunt mai mult decat ridicule (nu ca sa te imbogatesti din dobanda, dar...), ai comisioane peste comisioane: de extragere, de administrare etc, si statul si-a mai pus si impozit pe veniturile provenite din dobanzi. La sfarsit, cand vrei sa scoti banii din banca te trezesti ca de fapt iei mai putin decat ai depus. Si atunci, nu mai bine ii tii la ciorap? Adica nu sa traiesti decent, dar iti dau mai putin decat aveai la inceput. Eu am experienta depozitelor la banci, ca marea majoritate. Stiind toate astea si totusi am depus, dintr-un singur motiv: daca ii tin in casa, sigur incep sa cheltuiesc din ei. Si asa, am decis ca mai bine ii tin acolo si nu am acces la ei. Dar totusi sunt foarte atenta ca la termen sa-i scot chiar in ziua respectiva, altfel ma trezesc cu banii luati.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului