Spectacolul de balet "Don Quijote" si publicul

Am impresia ca a merge la opera (fie ea opera, opereta, balet) este un eveniment. Nu cred ca fac parte din generatia anterioara (ca sa zic asa) cand se crea o adevarata aventura si spectacol din a te pregati sa mergi la opera, insa sunt, totusi, de parere ca nu e ca atunci cand mergi sa te plimbi in parc. 
Nu stiu, poate gresesc, insa este opinia mea. 
N-am mai fost de vreo 3-4 ani la opera din diverse motive pe care nu le enumar aici, insa am fost aseara la spectacolul de balet "Don Quijote".  Am ajuns, cum este regula, cu jumatate de ora inainte si in timp ce asteptam restul grupului am putut sa analizez oamenii care se grabeau sa ajunga la spectacol. Ca de obicei, erau de la varsta de 4-5 ani pana la decanii de varsta ai acestui tip de eveniment. Generatia mai tanara (nu spun ca as fi vreo matura care sa dea sfaturi, insa...) nu mi s-a parut ca acorda vreo importanta spectacolului in sine, baletului sau chiar cladirii in care se afla (si stiti ca si mine ca este superba). De ce spun asta?
Pentru ca erau galagiosi, se comportau ca si cum mergeau in club, erau imbracati in blugi (nu ca ar fi interzis, insa din punctul meu de vedere la opera, ca si la teatru imbracamintea conteaza). Sa nu se inteleaga gresit, nu critic pe nimeni, este doar o simpla observatie personala. 
Eu sunt de parere ca atat comportamentul, cat si modul de a te imbraca la aceste spectacole denota si faptul ca apreciezi munca asiduua de ani de zile a acelor oameni, faptul ca ii respecti. Ca platim un bilet la intrare nu inseamna totul, este doar o forma de simpla recompensa. Si apropo, la un calcul simplu, la spectacolul de aseara spre exemplu, nu cred ca toata suma stransa din bilete a platit macar jumatate din personal, darmite efortul si alte cheltuieli suplimentare (nu vorbim deloc de salarii).
Revin, cred cu tarie ca parintii acestor tineri nu au reusit sa le transmita sentimentul acela de deosebita importanta acestor tipuri de spectacole (fie ele de teatru sau opera), desi, sunt sigura ca tot acesti parinti s-au comportat exemplar la momentul respectiv.
Nu am generalizat, o mare parte din publicul acestei piese era pe gustul meu, ca sa zic asa. Erau imbracati frumos, atitudinea era adecvata, stiti este acel sentiment ca atunci cand te duci la biserica. Nu te duci ca sa bifezi ca ai fost acolo, dai un check-in si eventual o poza de la locul faptei, ci te duci acolo ca sa te rogi, sa-ti descarci sufletul, esti pios. Cam aceeasi atitudine o vad si la opera, de mult respect, de emotie si multumire.

Iar ca sa vorbesc si despre spectacolul de balet: a fost minunat, superb, balerinii s-au daruit pe scena iar acest lucru s-a vazut. Iar faptul ca in distributie apare Shuhei Yoshida, care aduce un suflu nou, o energie, veselie si forta in miscari care denota o tehnica superioara si creaza un spectacol de pasi deosebit de interesant. Recomand sa mergeti atat la aceasta piesa, care se mai pune in scena pe 26, 28 martie si 5, 8 aprilie, dar si la alte piese de balet, opera sau opereta, dupa gustul si interesul fiecaruia. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului