Cum am sarbatorit Halloween-ul la englezi

Ca sa nu facem nota discordanta, dar entuziasmati de ceea ce fac englezii, am zis sa sarbatorim si noi Halloween-ul. Nu, nu cum se sarbatoreste in SUA sau ce se vede la TV si nici ca la noi (stiti cum se sarbatoreste la noi: se preia cum se considera).
Deci, ne-am apucat de documentat si am aflat ca:

Halloween este o sărbătoare de origine celtică, preluată astăzi de multe popoare din lumea occidentală, ea răspândindu-se în secolul al XIX-lea prin intermediul imigranților irlandezi din Statele Unite ale Americii. Numele provine din limba engleză, de la expresia All Hallows' Even, numele sărbătorii creștine a tuturor sfinților, sărbătoare cu care Halloweenul a devenit asociat în țările unde predomină creștinismul occidental — catolic și protestant, deoarece în aceste culte creștine ziua tuturor sfinților este sărbătorită pe 1 noiembrie(Wikipedia).
Mai mult, mi-am pus sotul sa-si intrebe colegii de munca englezi ce presupune mai exact aceasta sarbatoare, cum se desfasoara etc. Am cumparat dovleac(doi), i-am sculptat (nu ma pricep eu prea bine la asta, dar...intentia conteaza, nu?), am cumparat ghirlande in forma de dovleac, o galeata cu dulciuri (la propriu - de fapt sunt caramele, bomboane pe bat si ceva similar mentosanelor noastre, doar groaznice la gust).
Ah, si sa nu uit, costumatie pentru copchil ca, deh!, a avut si petrecere de Halloween.
Ca sa vina "colindatorii" la usa trebuia sa ai lumina aprinsa la intrare si decoratiunile necesare (era scris peste tot, ca sa nu existe dubii, mai ales ca aici suntem vreo douazeci si ceva de natii).
In seara cu pricina am primit copii deghizati si mascati in tot felul de personaje, unele mai inspaimantatoare decat altele (chiar erau foarte reusite - adica ei pun mare pret pe aceasta sarbatoare), ne-au strigat la usa faimosul Trick or Treat! si i-am "tratat" cu dulciuri.
Erau foarte amuzanti, plini de energie, de voie buna, care te inveselea imediat. Ne-am amuzat cu sotul de un pitic (asiatic, la origine), care, efectiv, avea un sac de nailon cu dulciuri, iar el mic de un metru si-un pic se chinuia sa care sacul cu pricina.
Costumele infatiseaza figuri supranaturale, monstri, schelete, fantome, vrajitoare, iar culorile specifice sunt negrul si portocaliul.
Am vazut ca in ziua respectiva englezii gatesc mancaruri ornate pe masura, iar copii fac dulciuri (gen biscuiti mai mari asa, cam cat o palma) decorate cat mai scarry cu putinta si fac concursuri intre ei pentru cel mai reusit biscuite. Mai fac intrecere cu cine a strans cele mai multe dulciuri, la sfarsitul colindatului. Si nu va ganditi ca bagau mana in galeata sa ia cat pot, nu, luau doar cate una, frumos, elegant.
Stiti la ce m-am gandit in seara de Halloween: bine macar ca ei au ramas la dulciuri, nu ca noi, hapsanii, am trecut demult la bani, de la nuci, mere si covrigi.
La doua zile dupa Halloween am fost cu copchilul la petrecere. Ne-am costumat frumos si am pa prima lui petrecere de acest fel. Nu ma inchipuiti ca a fost foarte impresionat (nici nu prea isi da seama la varsta lui), insa s-a jucat foarte mult cu dovlecii si scheletii gonflabili - erau jucarii noi.
Au exista jocuri, concurs cu cel mai frumos costum, dar si gustari, atat pentru mamici, cat si pentru pitici.
Concluzia: mai sarbatorim si anul viitor!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului