Mancarea la englezi: sosuri, prajeala si iute

M-am tot gandit cum sa scriu articolul asta, ca sa nu para nici negativist, nici fitos.
Asa ca vreau sa precizez de la inceput ca sunt strict experientele mele culinare, raportate la modul cum am fost obisnuita.
Prima data cand am mancat in Uk a fost la hotel. Am cerut niste paste, sotul o pizza, iar cea de-a treia persoana niste orez cu legume. Oameni buni, niciunul dintre felurile de mancare nu a fost comestibil. Ulterior, luam mancare gatita de la supermarket.
Dupa 2 saptamani la hotel mi se luase de micul dejun: fasole, carnati, ciuperci sote, rosii pe gratar, omleta si bacon prajit. Le-am combinat in toate felurile posibile. Eh, nu, ei mananca toate cele enumerate mai sus intr-un singur platou - dimineata.
Alte experiente, alte neasteptari. Foarte multe sosuri, prajeala cat cuprinde (inclusiv faimosul "fish&chips"), insa iute....ingrozitor de picant. Va spun, ingrozitor de iute, de nu-ti revii 2 zile. Zici ca mananci la un restaurant indian, care vrea sa-ti faca in ciuda!
Am zis ca decat sa comand chestii nestiute si sa dau iar peste alte cele, mai bine mananc sandwish.
Am fost sa mancam placintele lir cu carne: eu am luat cu pui, sotul cu carne de porc. Ce sa zic, bunicele asa, insa sosurile aratau intr-un mare fel - ziceai ca e sange inchegat. Daca treceai de partea estetica - cum se revarsa sosul peste aluat, restul eram "mancabil", ca sa zic asa. Dar nu ma dau in vant nici dupa placinte.
Am fost aici langa noi la un pub. Foarte interesant! Jumatate era genul lor de pub, in care se beau vagoane de bere in picioare sau pe scaune foarte cocotate, iar jumatate era restaurant.
Ca sa fiu sigura, mi-am comandat friptura de vita. Delicioasa! A venit insotita de cartofi la cuptor, mazare fiarta, rosii si...un fel de paste cu branza. Bune, de le-a mancat copchilul cu 2 maini, dar nu ma asteptam!
La capitolul mirodenii m-au cam dat peste cap:
- curry nu seamana cu cel de la noi. Mi se pare ca e de 100de ori mai pronuntat, iar mancat pare scarboasa de-a dreptul (nu sunt singura care spune asta).
- cimbrul strica mancarea. Am facut iahnie de fasole, am pus putin si ziceai ca-i stricata mancarea (parca era gatita de 2 saptamani)
- piperul e foarte tare, trebuie sa fiu extrem de atenta cand pun, ca nu mai poti manca ulterior.
- esentele de rom/vanilie sunt insa apa chioara.
- n-am gasit pe nicaieri bors, de niciun fel. Ramane sa intreb la magazinul ceh, cand ajung pe acolo. Apropo, tot de acolo am cumparat carnati buni.
Faina alba e de 100 de feluri. La inceput n-am citit pe cutie si era cu agent de crestere, nu va spun cat de groase mi-au iesit clatitele.
Sa nu va mai spun de smantana: initial nimerisem una - apa chioara. Eh cu ea se face frisca si sosurile. Alt tip e pentru gatit si altul e pentru a-ti pune in ciorba.
Orezul e si el pe categorii: unul pentru gatit, altul pentru pudding - orez cu lapte, altul pentru orez cu curry...trebuie sa te uite de 7 ori pe cutie, sa stii exact ce vrei sa gatesti. Nu treci asa pe lista, faina, orez - sa fie in casa.
Avea bunicul o vorba: "fiecare bordeie cu alte obicee"!
Nu ii critic, in niciun caz, pentru ca si noi avem ciudateniile noastre. In plus, noi am venit la ei, noi trebuie sa ne obisnuim cu stilul lor de viata.
Insa, da, dupa 3 luni am mai invatat cum sa cumpar, ce sa cumpar, ce sa comand, astfel incat sa nu arunc banii pe fereastra - si nu e ieftin, sa stiti.
La un calcul simplu, doar pe mancare am cheltuit undeva la 500£, asta inseamna aproape 3000lei - cam dublu de cat cheltuiam in tara.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului