Un gest dragut...

Am vazut azi dimineata ceva dragut, ce n-am mai vazut de muuulta vreme printre oamenii "civilizati" care circula cu metroul.
La statia Grigorescu a urcat o doamna/domnisoara pana in 30 ani, evident nici n-am observat-o(de obicei citesc si sunt cu ale mele). Ceea ce mi-a astras atentia a fost faptul ca un domn tot cam aceeasi varsta, care statea pe primul scaun de langa usa s-a ridicat pur si simplu si i-a oferit locul. Doamna/domnisoara usor jenata (se vedea pe fata ei) insista ca nu e nevoie. Domnul insista la randul lui sa ia loc, ea si mai jenata ii spusne ca nu merge mult, chiar nu e nevoi. Bine, in cele din urma ea s-a asezat. Faza a fost draguta pentru ca de mult nu am mai vazut ca un domn pur si simplu sa-i ofere locul, in conditiile in care atunci cand se deschid usile marea majoritatea a domnului dau coate femeilor si se imbulzesc sa intre si sa ocupe un loc liber. Ca sa nu mai spunem ca nimeni, indiferent daca e femeie sau barbat nu se ridica atunci cand vad o femeie insarcinata sau o doamna mult prea in varsta ca sa se poate tine pe picioare.
Poate sunt si exceptii, nu contest, insa eu de mult timp n-am mai vazut.

Acum sa nu credeti ca sunt cine stie ce feminista sau ca orice domn trebuie sa-mi ofere locul doar pentru ca sunt femeie. In nici un caz, doar ca mi s-a parut draguta faza in sine.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului