Principiile democratiei? 0 in Romania

Stau si-mi amintesc de cursurile de la Facultatea de Stiinte Politice. Imi amintesc ca ne-au predat princiile democratiei, si mai ales ce inseamna un stat de drept, ce inseamna sa ai o democratie in tara ta, in paralel cu timpurile anterioare. Multe am invatat! Ma uit acum la alesii nostri: am impresia ca foarte putini au ajuns pe bancile unei astfel de facultati, si cand spun asta ma gandesc atat la sensul figurat cat si la cel propriu. Adica, daca n-au fost, foarte rau, daca au fost, sigur au ajuns doar sa dea niste spagi ca sa treaca examenele.
Pacat! Pentru ca vad din ce in ce mai multe aberatii. Oamenii astia cred ca n-au pus in viata lor mana pe o carte, si nu cea de la pocker.
Cum poti sa legiferezi ceva, cum poti sa gandesti ceva, fara sa iei in calcul (macar!) ce inseamna democratia in secolul XXI.

Pe de alta parte, imi este rusine sa spun ca cine m-a invatat pe mine o parte din cursurile stiintei politice, acum dupa 4-5 ani face jocurile unui pardit corupt, avid dupa bani si putere. Nu o sa va spun numele personajului, dar il stiti cu totii.
Imi amintesc ca atunci cand acest personaj si-a depus candidatura, i-am scris pe blog "sa-i fie rusine" si s-a ofuscat, mi-a raspuns ca are cu ce sa se mandreasca, cu medaliile primite de la presedinte. Nu, zau!

Imi amintesc ca eram in ultimul an de facultate si m-am angajat la guvern (pe vremea liberalilor). Eram novice, dar voiam sa plic principii invatate. La care un coleg mi-a spus sa uit tot ce-am invatat si cat o sa lucrez acolo sa aplic ce mi se spune. Oare? Drept urmare, nu mai lucrez de mult acolo. Si totusi, trebuie sa recunosc ca pe vremea liberalilor nu am avut probleme de morala politica sau obligatii. O singura data am fost intrebata daca nu vreau sa ma inscriu la ei in partid, ca imi voi pastra postul. N-am facut-o, iar postul mi l-am pastrat pana la venirea lui Boc.

Si totusi, unde sunt principiile?

Comentarii

ioanabis a spus…
Principiile pe care le-am invatat noi la scoala nu sunt aplicate. Nu se gandeste nimeni sa investeasca, ci sa fure, pentru ca nu se gandesc decat la ziua de azi si la viata lor.
Adica fura cat pot si dupa ei potopul.

Ce se intampla acum in Romania - legi votate DIN GRESEALA (si mai si iesi si declari chestia asta ca o floricica sub o raza de soare), proteste pentru cei minus 25%, dupa care parlamentarii isi voteaza plus 14% la salarii si marirea cheltuielilor - imi vine greu sa cred ca sunt facute din prostia unuia sau altuia. Pentru ca nu poti fi atat de tampit.

Si asa, for the sake of the argument, sa admitem ca guvernul e tampit. Ce e de facut? Externalizezi consultanta, te duci la bulgari si-i intrebi cum au facut, la spanioli, la italieni, aduci o delegatie, pana mea, solutii exista.

TL;DNR - Ori nu intereseaza pe nimeni ce se va intampla maine, ori e un experiment...

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului