O dimineata interesanta

Cum dimineata sunt morocanoasa, nu sunt comunicativa si parca ma deranjeaza orice, incerc pe cat posibil sa nu-mi stric ziua. Astfel, la metrou dimineata e durere: toti probabil ca mine morocanosi sau adormiti, dar mai ales nervosi. Se cearta de dimineata, ba ca nu au loc, ba ca l-a atins cu geanta, ba ca l-a calcat, ba ca...nu conteaza.
Ca sa evit astfel de discutii prefer sa ma afund in paginile unei carti (bine, daca ma afund prea tare ratez statia mea de coborare...dar asta-i alta poveste!). Deci, da, citesc dimineata si dupa amiaza in metrou. Astazi eram la ultimele pagini din Sissi, cand o doamna ma abordeaza pur si simplu:
- Ma scuzati, voiam sa va intreb daca ati vazut muzeul dedicat imparatesei Sissi?
Eu, un pic debusolata, trag o privire in jur sa ma asigur ca vorbea cu mine si mormai ceva de genul : Nu, nu stiu. De fapt, chiar in secundele alea ma gandeam ca nu m-as fi intrebat niciodata sa existe un astfel de muzeu.
La care doamna in cauza, mai vorbareata din fire (cel putin asa m-am gandit) incepe sa-mi povesteasca faptul ca da, exista un muzeu, ca este aproape de Viena si ca merita sa-l vezi - ea a fost foarte impresionata de ceea ce a vazut. Ca imi sugereaza sa ma duc cu trenul pana la Viena, nu fac decat vreo 7-8 ore, platesc in jur de 600 lei si da, ar fi ideal sa-mi iau macar o noapte de cazare acolo. Dar daca nu, ma intorc cu trenul de noapte la cuseta ca este foarte bun, doar ca trebuie sa incui bine usa si sa nu dau drumul decat controlorului de bilete.
Va puteti inchipui ce se putea citi pe fata mea in acele rostogoliri de cuvinte - si la ora 7 dimineata: uimire, un pic de nervozitate, incercare de concentrare si iarasi uimire. Evident ca am multumit cu o schitare de zambet, desi nu cred ca a fost prea reusita. Femeia ma rupsese din starea mea de semi-adormire si concentrare pe ceea ce citeam - efectiv a fost ca atunci cand primesti doua palme si nu reusesti sa intelegi de ce, si mai ales de ce nu te dor. In fine.
Venind la birou, m-a intrigat aceasta informatie si am cautat. Da, exista acest muzeu si este foarte frumos descris pe un site in limba romana, pe care il gasiti aici.
Mai departe nu vreau sa ma hazardez, insa daca voi ajunge in Viena cu siguranta il voi trece il lista obiectivelor de vizitat. E bine de stiu.
Si ii multumesc doamnei pentru informatie, desi in primul moment am parut usor descumpanita.

Comentarii

Oana a spus…
Stiu despre ce vorbesti. Cand am fost la Viena fix la muzeul acela m-a oprit prietenul meu. Avea o privire de "trebuie sa-l vezi", așa ca n-am avut incotro. Am inteles apoi de ce.

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare