Merita sau nu un agent 3%?

Astazi as vrea sa redau cateva impresii personale despre cum vad eu agentii din firmele de imobiliare. Ei se numesc in multe feluri, eu prefer sa-i numesc agenti.
Sunt de acord cu activitatea lor, dar cu conditia ca aceasta activitate sa fie facuta ca la carte.
Sunt de acord sa platesc pentru serviciile prestate de acestia dar cu conditia clara sa beneficiez de ele, la propriu.
Conditia primordiala este mai mult decat clara: sa-si faca treaba!
Si de ce spun asta? Pentru ca nu mi se pare normal sa platesc 3% unui agent intr-o tranzactie de achizitie casa doar pentru ca era si el acolo si ca el a fost cel care a raspuns la telefon cand am sunat. In nici un caz.
Adica, EU sunt cea care si-a omorat ochii pe toate site-urile posibile si a cautat ore si zile intregi oferte. Eu sunt cea care a analizat ofertele si vazut care se preteaza unor conditii minime (nu cer imposibilul, stiu clar ce vreau). EU sunt cea care s-a deplasat la multe vizite, pentru ca din anunturi nu-ti dadeai seama daca se incadreaza in acele conditii. EU sunt cea care a verificat daca imobilele cu pricina au documentele cat de cat in regula (adica macar sa verifici daca are Cartea Constructiei, spre exemplu). Eu sunt cea care negociaza cu vanzatorul, el doar participa la discutie. Si multe altele...
Eu ca aceste activitati enumerate de sus sa le faca agentul. Sa merg la agentie, sa-i explic cam ce vreau, el sa caute aceste oferte, sa le verifice cat de cat si sa mi le prezinte DOAR pe acele care se incadreaza cat de cat. El ce anume presteaza pentru acei 3%? Si apropo, 3% dintr-o medie de 100.000 euro cat inseamna? Mai mult, sigur ii cere si vanzatorului macar 1%, daca nu si mai mult. Pai cat inseamna? MULT
Faceti niste calcule simple si vedeti ca iese un suma mai mult decat draguta. Si asta pentru ce? Repet, pentru ca are un contract de exclusivitate cu beneficiarul si raspunde el la telefon? O sa-mi spuneti ca nu face doar atat, poate ca nu. Dar pentru mine ca si cumparator n-a facut decat atat.
Evident ca atunci cand vad agenti ii voi ocoli, indiferent cum va arata casa. Voi prefera beneficiar direct sau dezvoltator.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului