Intamplari din lumea cardului de sanatate

Astazi o sa va povestesc cateva intamplari legate de cardul de sanatate si sistemul nou introdus (nu mai e chiar asa nou, dar...).
Pentru inceput cum am reusit sa intru in posesia lui. Dupa ce au anuntat in toate ziarele si la toate televiziunile ca aceste carduri au fost livrate la adresa de domiciliu, au inceput cautarile. De vreo 2 ani m-am mutat de la adresa din buletin, insa fiind acolo cineva de incredere am rugat sa urmareasca cutia postala. Au trecut cam vreo 2 luni si...nimic. Cum era nebunia cu cozile la ei la sedii, am zis ca, totusi, suntem in era internetului si le trimit un email, macar sa am un punct de plecare. Am cautat pe site adresa de email cea mai potrivita si am trecut la poveste pe email. Primesc dupa vreo saptamana raspuns prin care imi cer niste date suplimentare. Dupa asta...pauza totala. Trecuse aproape o luna. La telefon n-am avut nicio sansa sa prind legatura. Ma gandesc sa sun la medicul de familie, insa acesta ma redirectioneaza la medicul de familie anterior. Acolo sun si mi se spune ca n-a ajuns (era sfarsit de mai, anul trecut). 
Plangandu-ma la colegi/amici cineva imi spune: stai ca stu pe cineva care a lucrat la Casa de Asigurari si poate afla ceva. Ce sa vezi, dupa cateva zile imi spune ca al meu card de sanatate e emis si e la dr X - medic de familie de o luna de zile, adica fostul meu medic de familie. 
Ma infurii, evident, si sunt din nou la ei. Imi raspunde asistenta si-mi spune ca "nu cred sa fie la noi", la care eu ii raspund ca am fost informata de faptul ca a ajuns la ei de pe data de 20 aprilie. 
A inceput o scurta balbaiala, pentru ca apoi sa verifice si...Surpriza: da, e la ei. Ca sa vezi....
Nu stiu daca este sau nu vina lor, nici nu stau sa caut o vina, problema este ca nu a existat un sistem unitar de transmitere: acasa, la birou, la medicul de familie....

O alta intamplare este a altcuiva, insa voi incerca sa o povestesc cat mai succint. Cineva din provincie are bilet de trimitere pentru un spital din Bucuresti pentru o operatie. Evident cu toate hartoagele din lume si cu cardul de sanatate in dinti vine la spital, unde se opereaza. Se externeaza, urmeaza controale, analize. La doua saptamani este necesara o noua interventie, dar....stati ca deja avem o problema: trebuie sa reia hartoagele de la capat. Persoana respectiva nu se poate deplasa iar in provincie 300 km pentru ca era frig afara si nu avea voie sa se expuna deloc la frig. Ma intrebati pentru ce? 
Pai... ii trebuia pentru internare o noua trimitere de la medicul de familie. Dar medicul nu putea sa i-o emita pentru ca nu avea cardul de sanatate al persoanei, iar persoana se afla la 300 de km departare. 
Solutia? Am trimis cardul de sanatate pe 2 microbuze (consecutive)...da, da, stiu nu e transmisibil, dar in situatia data ce am putea sa facem? Alo, domnule sistem, poate ne ajuti cumva?

Intamplari similare cu siguranta sunt...unele poate de neinteles, unele chiar absurde. Stiu, veti spune ca sistemul este perfectibil, insa nu v-ati gandit ca poate chiar sistemul perpetueaza astfel de practici. 
Poate.....

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului