Suntem setati sa mergem in linie...

Suntem setati sa mergem in linie, atat in sensul sau propriu, cat si figurat.
Este o concluzie la care am ajuns ieri, dupa o atenta observatie a trecatorilor pe strada. O sa-mi spuneti ca e una superficiala...probabil.
Exista la mine pe strada, separat de trotuar, linie trasata pentru biciclete. Mai mult de jumatate dintre persoanele care mergeau pe strada, dupa ce traversau intersectia, o coteau usor, astfel incat sa mearga pe zona delimitata pentru biciclete. Adica, nu era drept, sa zici ca omul isi cntinua drumul, nu...o cotea usor spre dreapta. Si, desi spatiul nu este foarte lat, mergeau "in sir indian". Nu mai spun ca zona pentru trotuar este de doua ori mai lata decat zona destinata biciclistilor. De ce dau atatea explicatii? Pai, ca sa se inteleaga imaginea de ansamblu.
Da, oamenii sunt setati in subconstient sa mearga in linie, organizat. Nu mai spun ca, daca le-ar cere cineva sa faca acest lucru, probabil ar merge intentionat pe trotuar, am comenta cu: de ce?, ar cere explicatii etc. Insa, daca ii lasi "de capul lor", subconstietul actioneaza si ii ghideaza in linie dreapta.
Ce e rau in asta? Nimic, decat faptul ca, daca trece un biciclist s-ar injura reciproc (am vazut si cazuri din astea).
Bine, nu mai spun ca incalca un minim de reguli de circulatie si daca vreti chiar de "bun simt". Dar asta-i alta poveste.
Repet, am impresia ca suntem ghidati, setati sa mergem in linie. Nu degeaba exista vorba romaneasca(n-am idee daca e chiar romaneasca) "in sir indian".

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului