L-am inscris la Cresa

Am inscris copchilul la cresa. Da, va incepe pe 5 februarie, cand va avea 1 an si jumatate.
Am decis asta ca urmare a faptului ca are nevoie sa mai socializeze cu alti copii, sa mai stea si fara mine (am stat 24/7 cu el de 16 luni) si poate reusim sa-l convingem sa manance - vazandu-i pe ceilalti (cand mergem la Parents and Tots ii place sa stea cu ceilalti sa rontaie ceva).
Inainte de a incepe, saptamana de dinainte, vom merge luni, miercuri si vineri impreuna, cate o ora pentru acomodare.
Am decis sa-l ducem 3 zile/saptamana. Dat fiind faptul ca ei nu sunt flexibili cu numarul de ore pe zi, adica fie jumatate de zi - 5 ore (dimineata sau seara), fie toata ziua, atunci am zis ca 3 zile sunt suficiente. Eu sincer as fi preferat sa-l duc 2-3ore/zi toata saptamana, dar...asta e.
Cum spuneam la un moment dat ca aici se plateste cam pentru orice, platim si cresa. Am platit un depozit de 50lire, iar taxa lunara va fi platita la inceputul fiecarei luni.
Cu discountul de militar (5%) si cu cele 3 zile/saptamana se ajunge cam la 26.5 lire/zi, asta inseamna peste 300 lire/luna. La asta se mai adauga mancarea, intre 5-10 lire/saptamana.
Cam asa stau lucrurile pe aici.
Am inteles ca exista o posibilitatea sa beneficiezi de 15ore/saptamana gratis, dar trebuie sa vedem daca ne incadram de la 2 ani sau de la 3 ani.

De fapt sistemul din Anglia (usor diferit in Scotia, Irlanda de Nord sau Tara Galilor) se imparte astfel:
- Cresa (pana la 3 ani)
- Early Years Foundation Stage - un fel de Gradinita (de la 3 la 5 ani)
- educate primara, impartita in Etapa 1 (intre 5-7 ani) si Etapa 2 (intre 7 si 11 ani)
- educatie secundara (intre 11 si 16 ani), impartita in Etapa 3 (intre 11 si 14 ani) si Etapa 4 (intre 14 si 16 ani)
- Etapa 5 - Post 16 ani (intre 16 si 18 ani)
- educatie tertiara (18 ani+).

O sa revin cu detalii desire cresa dupa ce voi merge in saptamana de acomodare.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului