Ciao Bologna, un piacere rivederti!

Desi au trecut mai bine de 10 ani de cand am pus prima data piciorul pe pamantul italian, inca imi mai tresalta inima de fiecare data cand aud o melordie in italiana, un turist pe strada vorbind limba sau un film la televizor.
Dar fiind ca a trecut atata amar de vreme si nici n-am mai exersat foarte mult, am uitat mare parte din cuvinte si am uitat sa vorbesc in limba lui Dante. Si totusi...
De multe ori ma apuca asa o melancolie profunda atunci cand ma gandesc la Italia: imi amintesc locuri, oameni, evenimente, lucruri marunte, amintiri placute, dar si faptul ca dupa numai 6 luni petrecute acolo m-am schimbat enorm. Am vazut multe lucruri altfel, am privit altele cu alti ochi...a fost o perioada petrecuta frumos, care mi-a marcat evolutia.
Si vorbeam de melancolie...da, acum stau si ascult Alexandra Amorosso si fiecare cuvand in parte imi patrunde in suflet si-mi vine asa sa inchid ochii si sa-mi amintesc...diverse, lucruri marunte, dar importante.
Ultima data am fost in Italia in 2011 si batut in lung si in lat Roma, am luat harta in maine si am vazut tot ce se putea veadea, am strazile in lung si in lat pe o caldura de 40 de grade, iar dupa 5 zile deja aveam basici in talpa. Dar durerea de picioare si spate a fost placuta, am descoperit cea mai frumoasa capitala, locul nasterii culturii.
Acum, cand ma gandesc ca in mai putin de o luna voi pasi iar pe pamantul peninsulei ma apuca o exaltare enorma. Chiar daca va fi doar pentru 3 zile, sunt sigura ca voi petrece fiecare clipa cu placere.
Da, mergem in Bologna.
Ultima data cand am fost in Bologna era in vara anului 2009, un an nu prea fericit: imi pierdusem locul de munca, aveam un somaj de 400 lei si o rata la banca de 2.600 lei. Si totusi, un om pe care nu-l cunoscusem decat atunci m-a indragit atat de mult incat mi-a platit vacanta de 10 zile (mie si sotului) in Bologna si Sardinia. Oameni minunati pe care i-am cunoscut in Italia si care-mi sunt dragi. Nu, nu pentru ca mi-a platit vacanta, ci pentru ca este amica unui bun prieten de-al meu.
Abia astept sa revad orasul, sa-l vad cu alti ochi...de data asta, sper, mai matura si mai atenta decat atunci.
Ciao Bologna, un piacere rivederti!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului