Alte banci...alte cazuri

Astazi o sa va vorbesc despre banci si refuzul acestora de a te avea drept client.
E dreptul lor sa te refuze, sa te caute si-n chiloti pentru orice nazdravanie, insa cred ca au ajuns sa exagereze de-a dreptul.
Sa povestesc:
Stiu pe cineva care are un salariu de peste 8.000 ron. Da, stiu, mult pt zilele astea. Omul are si un credit luat acum vreo cativa ani in jur de 30.000 ron, deci e pe terminate cu platile. Si acum ar vrea sa ia tot asa vreo 30.000-40.ooo ron.
Merge pe la banci si l-au refuzat. Mie nu-mi vine sa cred, adica la salariul lui...eu ce sa mai zic.
Problema, ca sa zic asa, nu e in refuzul bancilor de a-l credita, ci in raspunsul de-a dreptul mizerabil, motivul/motivele pe care le invoca:
- firma la care lucreaza are datorii la stat (ce treaba am eu cu asta, atata timp cat eu am contract de munca pe perioada nelimitata si un astfel de salariu?, zic eu)
- istoric de credit irelevant (what? asta ce-ar putea sa insemne? cica de ce ia atat de putini bani, daca are un asa salariu? Pai bine, zic eu, daca eu de atata am nevoie de m-as imprumuta de mai mult? Nu e logic?)
- posibil caz de frauda (adica, cum e posibil sa aiba un salariu asa de mare, ca nu se poate, trebuie sa fie vreo smecherie pe undeva? poftim?)
...si lista poate continua. Insa, pentru ca sunt satula de "istericalele" acestor banci, o sa dau cateva nume, pentru ca nu ma pot abtine: Garanti, CEC, Emporiki, si revin cu altele.
Mie una nu-mi e clar: anjatatii acestor banci sunt atat de cretini incat nu gasesc un motiv mai plauzibil, politica bancii e deficitara, interdictii din afara de a acorda credite romanilor???. Sunt tot atatea intrebari pe care mi le pun cand aud asemenea cazuri.
Promit ca daca mai aud cazuri o sa le postez fara nicio retinere, pentru ca noi, populatia de rand, am ajuns bataia de joc a bancherilor.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

Educatia financiara si importanta ei in viata copilului