Aventura continua - la dentist

Asa cum spuneam in postarea anterioara, am jumatate de obraz umflat de la un abces. De duminica a inceput sa doara putin, nu i-am dat prea multa importanta, insa pana luni dupa amiaza se umflase, plus dureri.
Marti dimineata am mers la cel mai apropiat cabinet de stomatologie, unde am aflat ca trebuie sa te inscrii ca la medicul de familie. Acesta era insa privat, iar cand am vazut lista de preturi parca imi statuse si durerea (oricum era full si nu ma putea primi).
Ca si exemple de preturi: o extractie dinte fata/ spate - 60/75£, iar tratament canale fara plomba finala 180£.
Ni s-a recomandat sa mergem in centru unde este un spital de urgente stomatologic (dat fiind ca eram prea umflata), iar apoi sa ne inscriem la o clinica de stat, tot prin zona.
Sunam si, ce sa vezi, nu se pot face programari de pe o zi pe alta, ci doar in ziua respectiva (da, si la urgente faci programare, nu te duci asa de capul tau "am venit si noi la voi, nene Radule" - o vorba de la mine de la tara).
Buun, ieri la 8.30 suna sotul meu. I se cere un numar de telefon si vor suna ei cam intre 30min si o ora jumatate. Ma suna la 10.15 si ma programeaza la 13.15.
Ajungem acolo si a trebuit sa completam o fisa de 4 pagini: date de identificare, alergii, medicamente luate, istoric etc.
Aflam ca de fapt programarea e la 13.30, dar se obisnuieste sa te cheme mai devreme pentru formalitati.
Reusesc sa intru in cabinet...ei, nu asa de capul tau, ci vine asistenta si te preia, se prezinta frumos.
Doctorita ma intreaba detalii despre durere: cand, cum, in ce fel, medicamente etc. Prima jumatate de ora o petrecem discutand, in timp ce ea isi noteaza in carnetel. Apoi trece in revista toti dintii si ii spune asistentei ce si cum despre fiecare: carii, plombe, lucrari, cei lipsa. Uitasem sa va spun de minunatii ochelari, parca eram la un film 3D.
Tot acolo imi face radiografie sa vada daca e o problema la dinte sau e abces gingival. Nu iese din prima, nu stiu ce gresise asistenta. O luam de la capat.
Tot timpul cat am asteptat sa se developeze filmul, doctorita a scris de ma plictisisem si eu sa aud tastele. Din cand in cand ma mai intreba cate ceva: te deranjeaza cand respiri sau cand inghiti, iei alte medicamente pentru altceva etc.
Vine filmul, dintele in regula. Pfiuu, respir usurata.
Ii spune asistentei sa-mi prescrie antibiotic. Discutie intre ele: daca am nr. de asigurare nationala sau NHS (un alt tip de asigurare, dat atunci cand te inscrii la medicul de familie), la care doctorita reactioneaza: "eu tratez pacienti si ii fac bine, nu fac hartii. Tu scrie reteta si sa verifice la registratura".
Dragut!
Apoi urmeaza partea cea mai grea: sa iau tratament si sa se treaca de la sine sau sa imi taie gingia sa elibereze presiunea de acolo. Ce-am ales? A doua varianta!
Da, mi-a facut anestezie, dar oricum a durut ca naiba. Cand am iesit de acolo abia ma tineam pe picioare de durere.
Insa tot timpul doctorita ma intreba daca sunt ok, daca mai rezist etc.
Practic totul a fost cu acordul meu, iar la sfarsit am semnat un consens. Evident ca am urmat sfatul doctoritei, ei stiu mai bine decat noi.
Consultatia a costat 20,6£ pe care am platit-o inainte. Oriunde la stat e aceeasi suma.
Dupa experienta asta a trebuit sa mergem sa ne inscriem la doctor dentist, care ne-a programat pentru luni. Si acolo am mai completat o tura de documente.
La farmacie a fost a adevarata aventura: a cerut pasaportul, adresa unde stam, s-a dus la birou a completat ceva, dupa 15 min iar intreaba de adresa, mai scrie ceva. Ne ia reteta, mai intreaba nu stiu ce...pe scurt am stat 30min acolo. Pfiu...greu!
Acum ma simt mai bine, multumesc de intrebare. A inceput sa se dezumfle si obrazul.
Ne acomodam...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare