Vizita neasteptata la copchil

Astazi voi vorbi tot despre copchil. Si nu pentru ca o sa ma transform intr-o mamica ce vorbeste non-stop despre odor, ci pentru ca ieri am avut o vizita mai neasteptata. De fapt, ea fusese anuntata, dar nu stiam la ce sa ma astept. Ca sa nu mai lungesc vorba, a venit la noi un nene (de fapt, e un domn) de la clinica unde am inscris copilul.
Era programata la ora 16, a venit pe la 16:35 (parca englezii erau punctuali, am mormait eu in barba).
Ideea care este: vin acasa la copil, in mediul lui, sa il cunoasca, sa il vada cum, ce face, sa analizeze markerii de dezvoltare: emotionali, motorii, inteligenta, etc.
Primul lucru pe care l-a facut dupa ce a intrat: s-a asezat jos pe covor langa el, printre jucarii. Apoi mi-a explicat ca trebuie sa fie cumva la nivelul lui, ca sa-l perceapa ca de-al casei, sa se simta in largul lui.
Apoi am discutat de vaccinuri (foarte important sa le aiba pe toate), despre alaptare, comportament, vorbire, evolutia lui de la nastere, boli, iar in tot timpul asta il examina pe pitic. Mi-a spus ca este foarte bine dezvoltat -fizic, i-a placut modul in care apuca/se joaca cu jucarii.
Nu vreau sa-l laud aici, mi-a spus ca e dezvoltat ca inteligenta pentru 14-16luni, insa emotional e pe la 12luni. Eh, ce sa fac, nu e perfect. Se datoreaza mult faptului ca sta foarte mult cu mine, e foarte atasat si " trebuie sa-i dau drumul". Eu deja am inceput: mergem o data -de doua ori/saptamana la intalnirile Parinti si copii si il las sa se joace, iar eu stau pe margine si il veghez.
Imi va aduce data viitoare cand vine fisele cu evaluare si le vom discuta, in parte, pe fiecare.
Tipul se vedea ca avea experienta si studii in domeniu, adica discutia a fost chiar interesanta si relaxanta.
Mai mult, mi-a confirmat faptul ca sistemul de sanatate de aici se bazeaza pe un principiu: nu trebuie sa te imbolnavesti, trebuie sa ai grija dinainte, sa previi. Adica, nu te apuci sa faci excese, pentru ca apoi sa te duci la ei: fa-ma bine! Nu, ai grija de tine ca sa nu vii la noi (la doctori) deloc, daca se poate!
Vom vedea cum o sa decurca si a doua intalnire, programata pe 10 octombrie.
Pana atunci, Sanatate!

PS: sunt racita bocna de o saptamana, iar aseara am vazut cateva simtome de raceala si la pitic. Ne-am scos...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare