Cum se colecteaza gunoiul

N-am mai scris nimic de cateva zile, desi aveam in memorie ceva idei. Cauza: febra la copchil in week-end si falca umflata la mama, de luni. Eh...face parte din acomodare, cica!
Astazi as vrea sa va vorbesc despre modul in care se colecteaza separat gunoiul. Va atentionez ca va fi un articol plictisitor, dar util (sper).
Asadar, cand ne-am mutat am primit de la CL (consiliul local):
- un container mare verde
- 2 containere mici verzi
- un container mare albastru
- un container mare maro.
Si acum sa le luam pe fiecare.
In containerul mare verde se colecteaza tot ce nu poate fi reciclat (noi am pus doar pampersii copchilului).
In containerele mici verzi se pune doar resturi de la mancare: mancare gatita/negatita, carne, peste, paine, prajituri, paste, mancare de caine/pisici, zat de cafea, pliculete de ceai (am tradus ce scrie pe capac).
In containerul mare albastru se colecteaza urmatoarele: plastic, carton, sticla, ziare, resturi de conserve.
In containerul maro se colecteaza doar resturi din gradina: iarba, crengi, frunze. Acesta are o situatie mai speciala: inainte sa-l scoti, trebuie sa faci o cerere online la CL ca sa adauge si acest tip de gunoi pe factura.
Noi am aflat pe urma, insa am sunat, le-am explicat si au fost binevoitori.
Ca si mod de preluare: marti dimineata se preiau containerele mici verzi (eu nu utilizez decat unul), cel albastru si maro - la fiecare 2 saptamani. In saptamana ce-a ramas libera(tot marti dimineata) se preia containerul albastru si cel verde mare, tot la 2 saptamani.
Un alt lucru interesant: nu folosesc si nu incurajeaza pungile de gunoi. E complicat cu gunoiul pentru resturile de mancare pentru ca trebuie sa-l speli si miroase mai ceva ca la Glina. Eu sa fiu sincera am pus punga de gunoi si n-au comentat...inca ( sper sa nu ne vina amenda acasa).
Oricum trebuie sa-l speli si oricum miroase, dar macar nu sunt si resturi de mancare.

Apropo de pungi de plastic, noi facem comanda acasa de la supermarket si ne aduc produsele in ladite de plastic, nu in pungi (cum le aduc in tara, de la Carrefour, spre exemplu). Da, cat mai putin plastic.
Am vazut-o si pe vecina cand se intorcea de la cumparaturi, tot in ladita le avea puse, in portbagajul masinii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare