Halal campanie

Am lucrat in domeniu si cam stiu cu ce se mananca. Campania pentru alegerile locale de anul acesta e mai mult decat groaznica. Ma uitam zilele trecute la mine la intersectie: un cort verde al PDL-ului (sa nu-mi spuna ei acum e sunt eco ca nu-i cred nici sa ma tai), sa ramana cu portocaliul lor si un altul peste strada al USL-ului. In rest, 2 muste se fac ca fac ceva. Imi amintesc cam ce activi eram noi la corturi, cum se aborda lumea, cum se convingea, cum....neah!, acum nimic.
Insa ceea ce m-a frapat cel mai mult a fost o intamplare petrecuta in Piata Trapezului. Intr-una din zile dau sa intru in piata (piata inchisa, pentru cei ce nu stiu) si o harmalaie acolo. Nu pricepeam ce se intampla. Cand, ce sa vezi? Unii cu niste esarfe mov la gat, trecuti de 45-50 de ani imparteau fluturasi cu Dan Diaconescu si inca unul (am presupus ca e candidatul pentru sectorul 3). Si vorbeau tare, tipau pe ici pe colo, mai ca ii obligau pe cei prezenti acolo (cu totul din alte motive decta credeau ei) sa ia fluturasi.
La un moment dat, un domn in spatele meu i se adreseaza vanzatoarei, intinzandu-i un fluturas: vezi daca ai votat cu altii, acum esti vanzatoare in piata, nu croitoreaza? Poftim? M-am intors mai bine sa-l vad pe acest "domn", da pun ghilimele pentru ca numai domn nu se numea: un tip foarte prost imbracat, putin cam mirositor, cu o burta abia si-o ducea. Doamna evident ca i-a refuzat fluturasul si i-a intors spatele si foarte bine a facut. Apoi tot el a inceput sa comenteze, ofensat, dupa ce tocmai o jignise pe doamna. Imi venea sa-i zic vreo doua, dar m-am abtinut cand am vazut cu cine am de-a face. Adica cum? Sa fii vanzatoare e ceva ofensator, e ceva de jos? si ce legatura are cu votul? Poate femeia n-a avut bani sa faca o scoala sau poate chiar nu i-a placut sa invete sau poate chiar ii place sa planteze legume si sa le vanza in piata. Oricine munceste trebuie cintit asa cum se cuvine, pentru ca munca innobileaza omul, indiferent de natura acesteia.
Oameni de joasa speta, atat am de spus.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare