Student Erasmus II

Astazi o sa scriu despre cursuri si examenele din cadrul semestrului petrecu la Facolta di Scienze Politiche, Universita di Fisciano, Salerno, Italia. Asta, asa, ca sa va dau toata denumirea. Atunci cand ne pregateam dosarul pentru a fi depus la Universitatea Bucuresti, prin alte hartii a trebuit sa completam cursurile pe care dorim sa le urmam acolo, evident scoase dintr-o brosura cu facultatile pe fiecare tara in parte. Cand am ajuns acolo, mi s-a spus ca se pot schimba fara nicio problema si este chiar indicat ca in prima saptamana sa se urmeze mai multe cursuri, apoi se ia decizia finala. Asa am si facut. Am urmat mai multe cursuri, am cunoscut profesori, am intrebat colegi italieni. Iar dupa prima saptamana am putut sa ma decid si am ales: Istituzioni di diritto pubblico Storia delle dottrine politiche Istituzioni di economia Scienze delle amministrazione La ultima materie am avut examen preliminar la o luna si jumatate dupa ce am ajuns in Italia. Va dati seama ca l-am picat cu brio. Am avut mai multe minusuri: nu stiam bine limba italiana, era pentru prima data cand dadeam un examen pe calculator si contra timp (era in 2004, va reamintesc), iar daca bifai gresit nu te mai puteai intoarce. Nota de trecere era 18, asadar l-am picat. E drept ca l-am dat iar in ianuarie si nu am mai avut probleme. La Istituzioni di diritto pubblico am avut de invatat cartea profesorlui , destul de greu, insa recunosc ca am avut parte si de ajutorul lui la examen. Este adevarat ca profesorii in general erau atenti cu studentii Erasmus, ii ajutau daca li se solicita ajutorul iar la examene daca nu te exprimai prea bine in italiana, erau rabdatori. In primele 3 luni ale semestrului am avut si un curs de limba italiana, in care am fost ajutati sa intelegem gramatica limbii si anumite aspecte mai dificile. Fiecare student avea arondat un profesor coordonator, care se ocupa de activitatea si integrarea acestuia. Eu am avut o doamna profesoara de limbra franceza (era chiar din Paris) (nu am la indemana cartea de vizita) si ne vedea destul de des, mai ales ca noi vorbeam in franceza, si nu in italiana. Din partea colegilor am avut parte de ajutor, in sensul ca-mi spuneau unde pot copia cartile mai ieftin, imi dadeau exemplarele lor, m-au indrumat si in fastuoasa biblioteca. Aici aveau un sistem foarte bine pus la punct, totul era pe baza de cartela de acces si cartela valorica, pe care o puteai incarca si apoi puteai copia carti/cursuri. E drept ca era un pic mai scump, dar nu prea aveai de ales, cartile nu le puteai lua acasa. Mi-am petrecut destul de mult timp si pe la biblioteca, insa nu ca in tara. Per total cursurile mi-au placut, am invatat multe lucruri noi si a fost un semestru nemaipomenit. Recunosc ca nu la fel de stresant ca la cursurile din Romania. O sa revin cu povestiri despre integrarea si activitatea in AEGEE Salerno.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare