Student Erasmus I

M-a rugat o prietena sa scriu despre perioada Erasmus. O s-o iau cu inceputul si daca e nevoie scriu mai multe postari. Era in anul 2004, prin aprilie cans s-a afisat la facultate (Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea Bucuresti) lista cu locurile si universitatile din Europa. Eu eram la sectia franceza, asa ca as fi optat clar pentru o universitate din Franta. Stiam de o parte din lucruri de la prietena mea, care fusese cu un an inainte in Italia. Si mai stiam si sumele care se vehiculau ca se dau pentru fiecare tara in parte lunar. Asadar, ma gandeam la un loc in Franta, dar excludeam din start Paris. Orasul era si este in continuare scump, asadar nu-mi ajungea suma de 350-400 euro/luna. In ziua cu interviurile programate in functie de media din primii doi ani de facultate (teoretic. Cand am ajuns la comisie nu mai erau decat 3 locuri la Paris pentru Franta, asadar am ales Italia, Salerno, acolo unde a fost prietena mea. Ulterior au urmat 2 luni in care ne-am chiuit (eu si colegii mei) cu birocratia existenta pe la Universitatea Bucuresti sa ne facem dosarul si sa rezolvam toate hartiile utile si inutile cerute. Si uite asa ajungem in septembrie 2004 cand mi-am cumparat bilete de avion, am facut pasaportul si mi-am dat demisia de la job. Pe 1 octombrie aterizam la Roma, unde am stat vreo 4 zile la verisoara mea. Apoi am luat trenul si am ajuns la Salerno. Acolo trebuia sa ma intalnesc cu o cunostinta a prietenei mele. Aveam doar un numar de telefon si nu vorbeam italiana deloc. In gara incerc prin diverse semne sa cumpar o cartela de telefon fix sa-l sun pe Jeff (asa il cheama). Norocul mea a fst ca vorbeste engleza (ceea ce nu fac marea majoritate a italienilor). El m-a ajutat foarte mult in aceasta perioada. Am mers direct la facultate, care se afla in afara orasului, la Fisciano. Din oras se ia autocarul si mergi cam o ora pe autostrada si prin localitati. Acolo, un mare campus universitar, ceea ce nu mai vazusem pana atunci. In primul rand am mers la biroul AEGEE, organizatie studenteasca care se ocupa printre altele de integrarea studentilor Erasmus. Da, stiu este si la noi la ASE, insa nu fac nici pe jumate cat se face acolo. Va spun ca am fost membra AEGEE Salerno. Revin, dupa ce am mers si am cunsocut o parte dintre ei, am mers la politie pentru formalitati. Ne-am intors in Salerno, unde Jeff imi cautase deja niste apartamente de inchiriat (am uitat sa spun ca prietena mea ii trimise email cu toatele informatiile). Am ramas in primul apartament pe care l-am vazut si care este in Piazza Santa Marguerita. Apartamentul este cu 3 camere, iar camera mea a fost una imensa, puteai sa intorci o masina lejer (fara sa exagerez deloc). Costa atunci 150 euro/luna chiria la care se adaugau vreo 35 euro la 2 luni utilitatile. Era rezonabil. In apartament, la momentul respectiv mai statea inca o studenta italianca si o doamna din Polonia, Laura, care lucra acolo de vreo 15 ani. Cu Laura m-am inteles foarte bine si tinem inca legatura, chiar si dupa atatia ani. Am fost si am mai vizitat-o ulterior. La urmatoarea postare o sa vorbesc despre cursuri, facultate, note so colegi.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Floarea de mac - simbolul sacrificiului soldatilor

Amintiri dintr-o zi de iarna

un nou inceput - o continuare